Valborg å 1-3 maj

Jag har varit så trött på kvällarna o haft massor att göra så jag har inte orkat skriva nåt på bloggen. Men nu tar jag nya tag igen :-)
 
I tisdags, på Valborgsmässoafton:
 
Höll på m det gamla vanliga köksfixet, bakade, skrev matlista, lämnade Robin på fotbollsträning, åkte till dagis m papper från barnpsykologen som dom ska fylla i ang Evelyne, slängde grovsopor, handlade, plockade o dammsög på undervåningen. Ute kom d en hagelstorm!!! Lagade mat, Mathias kom hem, vi åt Toast Skagen, lövbiff potatisgratäng o kantarellsås o chokladkaka m vaniljvisp, Robin hade en kompis här som sov över, vi nattade alla barn o Mathias kollade på fotboll.
 
 
Onsdag den 1 maj:
 
Låg typ sömnlös natten till onsdagen, Julle vaknade flera ggr, efter frukosten ställde jag in disk i diskmaskinen o körde den, sorterade massor m tvätt o tvättade. Barnen va ute flera ggr under dagen, jag o Mathias va oxå ute en sväng m några av barnen, Mathias monterade en bilbarnstol i bussen, pumpade barnvagnsdäck + fixa/pyssla m sin Passat. Vilket ¤ väder d va!! Mathias lagade middag, vi åt korv o makaroner, jag sköljde disk, tvättade mer, vi nattade barn, jag fyllde diskmaskinen o körde den, Mathias gick ut m sopor o jag fixade m mera tvätt i tvättstugan.
 
Torsdag den 2 maj:
 
Efter frukost o diskbestyr åkte jag o dom 4 minsta till stan. Vi va hos tandläkaren m Nathalie. Evelyne drev både Julle o mej till vansinne. Hon satt o skrek i korridoren hos tandis att hon vill gå o att jag skulle knäppa lös henne ur vagnen, men då hade hon bara sprungit runt överallt o jag va ju tvungen att finnas till hands för Nathalie. Så satt hon o petade på Julle o pussade honom tusen ggr osv. Så han blev arg o irriterad.
 
 
Efter tandisbesöket blev d en tur på stan till H&M o Åhléns, sen vidare till Intersport o Ica Maxi. Där handlade vi o åt korv m bröd o då va d en gubbe där på Ica Maxi när vi satt o åt korv som sa högt o tydligt, Men herregud! För att Evelyne skrek även då, att hon ville gå (läs springa rakt ut på parkeringen bland bilarna) för det e va hon gör då. Tro mej, jag har provat flera ggr att ha henne lös. Hon skrek efter läsken oxå varje gång hon skulle dricka. Jag sa åt henne flera ggr, men gubben kollade surt på henne. Va mer skulle jag göra liksom?! Han tyckte uppenbarligen att hon va jättejobbig :-( Jag tyckte d va rätt lugnt ändå o barnen va jättesnälla.
 
Fick även beröm av ett annat par där kvinnan sa till mej att hon tyckte jag va duktig som handlade m 4 småbarn, hon sa oxå att hon tyckte att barnen va snälla. Sen sa hon att hon undrade hur d skulle sett ut om en man hade åkt o handlat m 4 barn o då skrattade hennes man o sa, vadå skulle d ha varit nån skillnad då menar ni. Dom va härliga o trevliga. Jag tycker att folk i Enköping för d mesta e väldigt trevliga glada o snälla.
 
Sen åkte vi hem. Anthon o Robin va hemma då, alla barn gick ut o lekte utom Julle som sov, jag bar in honom till hans säng, bar in o packade upp matvarorna o allt vi haft m oss, satt o kollade fb o tog d lugnt ett tag o sen va d dags o laga mat. Mathias kom hem när vi satt o åt soppa m bröd, han hade jobbat över lite. Sen gick vi ut hela familjen o barnen fick cykla/sparkcykla/gå. In o åt glass, nattade barn o så kramade jag om Mathias lite innan d va sovdags ♥
 
Fredag den 3 maj:
 
Anthon o Robin gick till skolan, jag o Evelyne duschade, jag åt frukost m mina 4 minsta ♥ Sen duschade Nathalie o Vidar. Jag plockade ur/i diskmaskinen o körde den, busade m barnen, Nathalie dammsög köket, duktiga tjejen :-) sen planerade vi hennes födelsedag o skrev önskelista. Vi åt lunch o Julle bulle sov middag.
 
 
Kände för o ha flätor idag o så fick d bli, jag har klippt naglarna på Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon o Robin kom hem, jag sköljde disk, kollade igenom viktiga papper, några av barnen va ute o lekte o så gick Anthon o Robin ut o sålde majblommor :-)
 
 
Anthon o Robin kom hem igen, Julle vaknade o Mathias kom hem. Jag o Nathalie skar grönsaker, Mathias stekte köttfärs o fixade guacamole, jag dukade, vi åt tacos till middag.
 
Efter middagen sköljde jag disken ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, torkade rent o fint i köket, fixade fredagsmyset åt barnen m popcorn godis o film, försökte natta Julle bulle, men han ville inte sova då, Mathias tittar på tv medan jag kollade fb o gosade m Julle bulle ♥ Så va d dags för försök nr 2 att få honom o somna... d gick inget vidare, han skrek så fort jag gick in i sovrummet m honom. Vi gav honom en till flaska välling o nu hoppas vi att han sover gott inatt.
 
Nu e resten av barnen nattade o jag tänkte göra Mathias sällskap i soffan framför tvn. Fredagsmys ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0