Mors Dag o ännu en husvisning

Igår, söndag:
 
Vaknade m ont i halsen, snor som rann, röd näsa, ont i öronen på Mors Dag... Fick ett fint kort o en frukostbricka men valde o äta i köket.
 
 
 
 
 
Mathias Robin o Vidar åkte o kollade på Nathalie som sjöng m barnkören i kyrkan. Jag plockade ur/i diskmaskinen o gick ut i solen m Anthon Evelyne o Julius.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När Mathias Robin Vidar o Nathalie kom hem åt vi tacolunch, sen sov Julle middag. Jag gjorde Nathalie iordning för kalas, efter att hon hade bråkat m Vidar o Evelyne.
 
Bild: När Mathias Robin Vidar o Nathalie kom hem åt vi tacolunch, nu sover Julle. Nathalie ska göras iordning för kalas, men e ute just nu o bråkar m Evelyne o Vidar.
 
Mathias lämnade Nathalie på kalaset, kom hem o gjorde Vidar klar o gick på fotbollsträning m honom, jag tog hand om ett diskberg, skar o marinerade kött, gjorde sallad, blandade välling o gick o hämtade Nathalie från kalaset. Sen grillade vi, vi åt kött korv majskolvar potatiskroketter potatissallad bearnaisesås o sallad. Mathias kollade på fotboll o så nattade han Julle.
 
 
Barnen fick glass, sen bråkade dom hela kvällen. Jag öppnade morsdagspresenten jag köpte till mej själv för några veckor sen för att jag skulle få nåt jag behöver o vill ha. Inslaget av butiken. En plånbok o en fjärilsmugg blev d.
 
 
 
Mathias o Vidar hade duschat efter träningen, jag duschade Evelyne o så duschade Nathalie själv, vi nattade barnen o jag packade skolväskor.
 
Idag, måndag:
 
Jag e dunderförkyld, har ont i öronen halsen o huvet. Anthon o Robin va i skolan som vanligt, Nathalie åkte på utflykt m klassen o dom 3 små va hemma m mej. Julle hostar fortf mkt o äter dåligt. Men glad e han iaf. Vi tog d lugnt imorse o satt o åt frukost lääänge, så vi hann inte m mer än o äta frukost o göra oss iordning på förmiddagen.
 
Jag tog hand om ett diskberg, fyllde diskmaskinen o körde den, Julle sov middag, jag vek mängder av tvätt, märkte en massa kläder, fixade lunch, Robin o Nathalie kom hem o då blev d full rulle, Julle bulle vaknade o Anthon kom hem.
 
Jag gjorde köttfärssås, Mathias kom hem o vi gjorde oss redo för att åka på ännu en husvisning. Denna gång va d inte mer än 10 min bilfärd från där vi bor idag. Men mycket mer landet o läget där va oxå fint, men huset va i sämre skick, men större än huset i Karlskoga, fast mkt dyrare. Vi älskar huset i Karlskoga, men ville kolla på ett alternativ här i närheten. Robin kan tänka sig att flytta långt bort, men han e den som har fått mest kompisar här o trivs bäst i skolan osv så för honom blir en flytt långt bort mkt tuffare än för dom andra barnen.
 
Så nu sitter vi här o väger för o nackdelar, men vi tror att vi har större möjligheter att få köpa huset i Karlskoga.
 
När vi kom hem lagade vi klart maten, vi åt köttfärssås o makaroner, Mathias sköljde disken o blandade välling o jag nattade barnen. Nu sitter jag o dricker en kopp te ur min fjärilsmugg o njuter av tystnaden i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0