Liten sjukling

Japp d blev en lång natt m dålig sömn, Julle kämpade m hosta o hade svårt o andas till o från. Så efter diskplock blev d Vårdcentralen idag. Mathias e hemma så jag kunde ta bussen. Vi fick utskrivet ett recept på en medicin som Julle ska inhalera m en mask. Mathias har målat o så åt vi lunch.
 
 
 
 
Mathias åkte till stan o tankade, hämtade Julles medicin osv, sen forts han måla. Jag tvättade, hängde tvätt, pysslade om Julle, skolbarnen kom hem, vi va ute, vi fikade ost o kex o vatten, jag packade skolväskor, fixade i köket m.m. Vi åt köttfärssås o spaghetti som jag o Mathias hjälptes åt att laga, barnen cyklade en stund o så kom glassbilen, så blev d glassfest här hemma.
 
Julle har 39,8 i feber nu, han e jätteduktig att inhalera medicinen, men han vägrade äta idag. Först nu ikväll efter att ha inhalerat medicin så ville han äta en liten portion gröt, men han har druckit en massa vatten o kissar som vanligt mkt. Han e hängig o trött men orkar ändå va uppe o leka mellan varven.
 
 
 
 
Jag tog hand om disken, sköljde den plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, jag hängde tvätt, Mathias vek tvätt, vi nattade barnen o fixade några bankärenden på datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0