Febern försvann men kom tillbaks

Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, efter frukosten m dom små plockade jag ur diskmaskinen, diskade för hand, la fram mat till ikväll, ringde o bokade sommarsimskola för Nathalie o Vidar o så åt vi lunch.
 
Natten va mkt bättre för Julle, han sov från 00.15-07.20, febern gick ner till 38,1. Men den hemska hostan o väsandet sitter i.
 
Julle hade bara 37,6 på dagen o verkade må bättre, även om andningen fortf va ansträngd. Jag sköljde disk, Julle sov, jag packade Robins fotbollsväska, kollade fb, dom 3 stora kom hem, Julle vaknade, jag sorterade tvätt, tvättade, duschade dom 4 minsta, hängde tvätt, tvättade mer, lagade mat, Mathias kom hem, vi åt korvstroganoff o ris o Robin gick på fotbollsträning.
 
Mathias o Nathalie cyklade o kollade på Robins träning, men dom kom tillbaka fort då d började ösregna, jag fyllde diskmaskinen o körde den, hängde tvätt, tvättade mer, packade skolväskorna o blandade välling. Mathias målade, Robin kom hem o strax efter så gick åskan därute.
 
Mathias nattade Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon o Robin gjorde sig iordning o gick o la sig dom oxå, jag fixade m ännu mer tvätt. Sen kollade jag o Mathias på lite hus på Hemnet.
 
Julle har 39 i feber nu o han har inhalerat medicin i masken, fått välling o sover just nu. Hoppas på en lugn natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0