Triss i sjuklingar o sista inköpen inför jul

Mathias o jag sov dåligt inatt för både Julius o Evelyne vaknade flera ggr. Mathias orkade inte upp när han skulle, utan sov till strax efter 7. Barnen tittade på julkalendern på tv, Mathias åt frukost m barnen, jag låg kvar i sängen en stund till, Anthon o Robin gick till skolan, jag gick upp o Mathias åkte till jobbet, jag åt frukost.
 
Sen kollade jag febern på Vidar som hade samma som igår 38,0 prick o på Julius som hade 38,9, så alltså mer idag än igår. Vidar har sagt att han har haft lite ont i halsen o nu e Julius alldeles hes, han kan knappt skrika o låter som en skällande hund när han hostar o gråter, han e mkt sämre idag, verkar väldigt hängig, trött dunderförkyld o är väldigt lös i magen. D låter rossligt när han andas. Evelyne har oxå lite feber, 37,8 grader, inte mkt men ändå feber när det e på morgonen, men e piggelin som bara den, snorig bara.
 
 
Jag skrev klart julkorten, Julle sov en stund, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, la fram mat till kvällen, vek tvätt, plockade ur o i diskmaskinen, diskade några saker för hand, blandade välling, vi åt lunch, Anthon o Robin kom hem o nu har dom jullov o börjar skolan igen den 9 januari :-) Jag sköljde disk, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin,skrev matlista, bar ut grejer till bussen o borstade bort snö från den, hängde tvätt igen, satte igång torktumlaren o monterade ihop Julles bilbarnstol som jag tvättat tyget på.
 
 
Så åkte jag o barnen till stan, jag handlade på ÖoB, köpte frimärken på en mack, postade julkorten m vanliga frimärken i sista minuten o mötte Mathias, vi bytte bilar, han åkte o tankade bussen o åkte sen hem m barnen, jag åkte hans Passat till leksaksaffären o köpte en sak jag hittat i senaste katalogen som passar utmärkt för Evelyne, jag va egentligen klar m julklappsinköpen men men. Sen handlade jag lite på Ica Maxi o hämtade ett paket där, till mej, min nya iPhone, min första iPhone oxå för den delen, ska bli skoj o se va jag tycker om den o hur svår den e att lära sig... d återstår att se! Jag slängde en massa skräp o tidningar oxå. Sen åkte jag hem.
 
Mathias hade varit gullig o lagat mat, han o barnen hade ätit redan när jag kom, jag bar in alla varor, packade upp, åt middag, d blev wokad kycklingfilé i ostron- och vitlökssås m ris o grönsaker till, jättegott o hela huset doftade thai-mat!!! Sen sköljde jag disken o började natta barnen, nu sover allihop utom jag o Mathias i huset, han kollar på sista delen av Morden i Sandhamn på datorn medan jag bloggar. Sen ska jag kolla fb innan jag släcker ljuset för idag.
 
 
Julius hade en jätte-febertopp nu ikväll på 40,6 grader, inget kul, jag gav honom alvedon o då sjönk den till 39,9. D kan bli en jobbig natt både för oss o för honom, så bäst o gå o lägga sig i någorlunda tid... Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0