Tvätt räkningar o våfflor

Anthon Robin o Nathalie åt frukost, jag duschade o sen gick dom till skolan, jag plockade ur diskmaskinen, diskade lite för hand o åt frukost m dom små. Halva dagen gick sedan åt till o vika drösvis m tvätt samtidigt som jag tittade på Kalla Fakta på datorn, d va d senaste avsnittet som handlade om kvinnor som vid ultraljudsundersökningar fått reda på att deras foster va döda o skickats hem m abortpiller, men då d senare visat sig att fostren faktiskt levde. Dom hade alltså blivit felaktigt diagnostiserade m missfall. Fruktansvärt att se o höra att sådant händer. Sen la jag in all tvätt i garderober/byråer o så va d dags för lunch.
 
 
 
D blev våfflor igen för att det e sååå gott!! Jag kollade fb innan vi åt, Anthon Robin o Nathalie kom hem, dom åt oxå våfflor. Robin gick till en kompis, Julle sov middag, Nathalie o Vidar spelade dataspel o Anthon o Evelyne tv-spel. Jag tog hand om disk igen o betalade räkningar.
 

Jag blandade välling, lagade mat, Mathias hämtade Robin, när dom kom hem åt vi stekt falukorv o makaroner, Evelyne låste in sig på toa, men vi öppnade utifrån så hon kom ut fort. Jag sköljde disken o ställde in den i diskmaskinen. Mathias installerade klart ugn o micro, diskmaskinen går för fullt, skolväskorna e packade, dom små e nattade, Mathias nyduschad o jag bloggar o ska kolla fb nu, sen blir d till o titta på nån bra serie m Mathias ♥
 
Jag började fundera lite på semester, sommar, sol o värme idag... om man nu vågar hoppas på att d blir nåt av m det i år... o kom fram till att så här skulle d nog antagligen se ut om vi åkte o campade hela familjen :-D Perfekt för en storfamilj ju :-) Men själv skulle jag helst avstå från att parkera ekipaget...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0