Storhandling m 3-åring

Både Julle o Evelyne vaknade inatt, Mathias gick upp o åt frukost m Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne. Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag o Julle åt frukost, Mathias o jag fixade lite bankärenden på nätet, jag skrev matlista, torkade i köket, ringde ett viktigt samtal, rensade reklam o tidningshögen.
 
Mathias matade Julle, Julle sov middag, jag plockade ur o i diskmaskinen, åt lunch m Evelyne o Mathias, gjorde gröt åt Vidar, sorterade några av Vidars leksaker o bar ut grovsopor till bussen. Jag o Evelyne åkte till Ica Maxi. Där slängde vi grovsopor, Evelyne sprang på parkeringen o ramlade o skrapade upp ena handen. Så vi fick plåster o en våtservett att torka handen med, vi gick in på toa o jag gjorde rent hennes sår o satte plåstret på såret. Vi handlade, Evelyne sprang omkring o sa flera ggr att hon skulle gå ut ur affären, sprang ifrån mej hela tiden osv, likadant gjorde hon när vi stod vid kassan o skulle betala o när jag packade varorna, så jag fick springa efter henne en gång o hämta henne när hon va på väg ut till parkeringen. När jag förklarade för henne att det e farligt att springa ut bland bilarna så skrattade hon bara o tittade bort.
 
När jag hade fått in berget av varor i bussen så gav jag Evelyne en chokladbit o började köra hemåt, jag tittade i backspegeln då o då för att se hur d gick m chokladen o till en början gick d bra... men så tittade jag igen o då va hela hennes händer fulla m choklad, lite på overallen o bältet oxå. Jag stannade o torkade bort så mkt jag kunde m papper o resten sköljde o torkade jag bort m vatten o tvål när vi kom hem. Jag kan säga att jag va heeelt sluuuut när jag kom hem o det e jag fortf. Det e jobbigt att handla så mkt varor att vagnen e överfull även när man gör d utan barn o med en 3-åring blir d ännu jobbigare.
 
Mathias o jag bar in alla varor o hjälptes åt att packa upp, Mathias värmde Karibisk soppa o Thai soppa o vitlöksbröd som vi åt till middag, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag sköljde disken ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, när Mathias Anthon o Robin kom hem fick barnen fika, wienerbröd o saft till alla utom Julle som fick majskrokar istället.
 
Mathias duschade, jag blandade välling o packade skolväskorna o sen nattade vi barnen. Nu ska jag o Mathias titta på tv. D blir Drömmen om landet o Molanders o så e det vår tur att fika.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0