Romantik o husletande m.m

I lördags kramade jag o Mathias barnen ♥ å sa hej då. Vi åkte på husvisning i Karlskoga, men först tankade vi bussen. Mathias körde o jag satt o tittade ut på d vackra vädret o vet ni va?! Vi kunde till o med prata m varann utan o bli avbrutna :-)
 
Huset i Karlskoga hade charmen, men vi skulle få börja om m renovering o göra allt vi gjort i vårt hus o läget va inte  så bra. Blev en husvisning utanför Örebro oxå, noll charm på d huset men nästan ingen renovering. Usch va svårt d här e! Vi åt lunch på MAX o körde igenom Örebro o kollade lite. Sen checkade vi in på Scandic hotel Örebro Väst.
 
Bilder på Örebro slott o en annan byggnad från lördagens sightseeing i bil...
 
 
Sen blev d lyxmiddag på hotellrummet. Oxfilé m potatisgratäng. Verkligen inte varje dag man äter så god mat!!Så satt vi proppmätta på hotellrummet o tittade på Melodifestivalen!! Jag önskade Anton o Robin all lycka!! Begging va en vinnarlåt enligt mej, men näst bäst va låten You tyckte jag... Så Grattis Robin som vann m låten YOU!!! Det är en underbar o stark låt!!! Jag är jättenöjd över att han vann!!! Jag höll ju på Begging o You å en av dom tog hem segern så jag e glad :-)
 
Igår (söndag) efter att ha ätit hotellfrukost checkade vi ut o åkte på ännu en husvisning utanför Örebro. Jösses, jag skojar inte när jag säger att d va närmare hundra personer på den visningen... hysteriskt mkt folk o bilar, vi har inte sett nåt liknande!! Kan ju va ett bevis på att priset kanske va liiite väl lågt satt på d huset... Men vi sa bara nähe inte d huset heller :-( Skrämmande att se va man får för hus i den prisklassen vi måste leta i... Stackars Mathias skulle få renovera resten av sitt liv typ... finns d verkligen inget annat alternativ?! Konstaterar att vi bor väldigt fint idag. Men faktum kvarstår att det e för litet o inte ligger tillräckligt lantligt.
 
Sen åkte vi hemåt igen. Vi tog en lunchpaus på MAX i Västerås. Ja, vi åt lunch på MAX i lördags oxå, men då åt jag hamburgare o igår blev d nuggets o milkshake :-)
 
 
När jag o Mathias kom hem packade jag upp, Mathias sov en stund, Nathalie o Evelyne ritade, Robin va hos en kompis, Anthon o Vidar spelade tv-spel o Julle busade m farmor. Åh va d va härligt o komma hem o krama barnen ♥ dom va jätteglada.
 
 
Svärmor åkte hem o vi åt spaghetti o köttfärssås till middag.
 
 
Jag duschade Nathalie Vidar Evelyne o Julius, Anthon duschade oxå, jag tog fram rena kläder till dom, klippte naglarna på alla barnen o nattade dom. Jag kollade på Det Okända o sen va d bara zzzzova som gällde.
 
Konstigt d där när man för en gångs skull får sova, då kan man inte. Både jag o Mathias somnade vid 00.00 på hotellet i lördags natt, vi vaknade av folk som pratade o gick i korridorerna flera ggr osv o så vaknade vi 7.40 på morgonen o vi hade ställt larm på 8.30. D va omöjligt att somna om, så vi kände oss inte ett dugg utvilade o dessutom tyckte jag att sängen va för hård så jag fick ont i höften o ryggen.
 
Idag (måndag) va Anthon Robin o Nathalie i skolan, Vidar o Evelyne spelade dataspel, Julle bulle lekte, Mathias tog hand om en del av disken o for till stan för o köpa pellets o mat. D va -11 ute, så d lockade inte ett dugg att gå ut trots solen. Jag har jämt tusen saker att göra så det va väl bara o sätta igång då!
 
Mathias hade tvättat bussen oxå när han va i stan :-) Jag hjälpte till o bära in varorna när Mathias kom hem. Jag packade upp varorna efter o ha snyggat till i köket, Mathias bar in pelletsen o sotade ur pannan, sen åt vi lunch, Julle sov middag, Robin o Nathalie kom hem o åt mellis. Mathias gjöt igen golvet i tvättstugan där dom nya rören går.
 
Den nytvättade bussen...
 
 
Jag har packat gympapåsar o innebandyväskor, hängt upp Nathalies badkläder, Anthon kom hem o vi firade hans namnsdag Edvin m godis o present. Jag packade skolväskorna o plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, Mathias duschade, Julle vaknade, jag lagade mat o blandade välling, vi åt makaroner o köttbullar, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning o jag sköljde disken o torkade fint i köket.
 
 
Jag gjorde dom 4 små klara inför natten, busade m Julle bulle o spelade lite på mobilen, Mathias Anthon o Robin kom hem, Mathias duschade, Anthon o Robin åt mackor o nu spelar dom dataspel, Mathias matade Julle o nu e dom 4 minsta nattade.
 
Snart ska Anthon o Robin oxå gå o lägga sig o jag o Mathias ska se på Drömmen om landet o sen Molanders.
 
Slutligen kommer här några bilder på den näst intill färdiga lilla toan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0