Renovering o husletande

Mathias hade sovit 3 tim på soffan igår kväll innan vi gick o la oss för natten. Ja, jag lyckades väcka honom till slut! Efter ännu en natts usel sömn för mej m drömmar o grubblerier o så Julle som vaknade o fick välling o ny blöja så gick Mathias upp o åt frukost m alla barnen o jag försökte sova lite till.
 
Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, Mathias spikade panel o lister på lilla toan o så har han satt upp en spegel där. Jag busade m barnen, kollade fb, läste lite på Aftonbladets hemsida o kollade hus på Hemnet. Jag dammsög köket o stora hallen. Sen va d dags för lunch.
 
När vi hade ätit lunch sov Julle middag, jag o Mathias tittade på hus på Hemnet tillsammans, jag sköljde disk, Mathias åkte till stan o köpte mer panel till lilla toan o grejer vi ska använda för o gjuta igen golvet i tvättstugan. Jag kollade att alla räkningar har dragits, Robin o Nathalie kom hem, jag packade upp Nathalies badkläder o hängde upp deras blöta ytterkläder, Nathalie o Robin åt mellis, jag plockade o fixade lite som alltid.
 
Anthon kom hem, jag pratade lite m Anthon Robin o Nathalie för o se hur dom haft det i skolan idag, Anthon o Robin gjorde sina läxor, jag lagade middag, Mathias kom hem, han kvistlackade panelen, jag packade innebandyväskorna, vi åt spaghetti o köttfärssås, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning.
 
 
Jag sköljde disken ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, Mathias kom hem o duschade o åkte iväg igen på föräldramöte. Sen kom Anthon o Robin hem, jag duschade Julius, blandade välling, hjälpte barnen m ena datorn o nattade dom 4 minsta. Anthon o Robin har fått på sig pyjamasarna o borstat tänder o ska strax oxå gå o lägga sig.
 
När Mathias kommer hem från föräldramötet ska han o jag titta på tv, d blir Drömmen om landet o Molanders. Sen ska jag kolla fb o därefter gå o lägga mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0