En trevlig Påsk

Påskafton igår:
 
Julle vaknade 1.30. Mathias gick upp o åt frukost m barnen, jag sov till 8.30, Robin gick till en kompis, jag duschade Nathalie, Anthon duschade själv, jag tog fram rena kläder till dom, Mathias plockade ur diskmaskinen o han o jag hjälptes åt o ta hand om ett diskberg o jag torkade fint i köket.
 
Jag duschade Evelyne Julius o Vidar, klädde på dom rena kläder, Mathias o Julle gick o hämtade Robin o när Robin kom hem duschade han, jag tog fram kläder till honom oxå, klippte alla barnens naglar o packade till Anthon o Robin, skötväskan o lite andra saker vi behövde ha m oss. Vi åt lunch o jag gjorde fint i köket.
 
Vi åkte till Hässelby o åt påskmat hos Mathias föräldrar. Mathias bror o hans tjej va oxå där. Jättegod mat o efterrätt bjöd dom på o barnen fick påskägg. Så åkte vi hem igen m dom 4 små, Anthon o Robin stannar i Hässelby ett tag. Vi åt ännu mer påskmat o nattade dom små. Vi hade en lyckad Påskafton. Hoppas du oxå hade en väldigt Glad Påsk!!
 
Den här vackra bilden på solnedgången tog Mathias på vägen hem igår, jag körde men såg hur vackert d var o bad honom som satt bredvid mej att ta några bilder...
 
 
Mathias o jag tittade på Familjen Annorlunda o åt en massa gott påskgodis. Sen va d natti natti!!
 
 
Idag, Påskdagen:
 
Julius sov hela natten, men trots d så kände sig varken jag el Mathias utvilade o ändå gick vi dessutom o la oss hyfsat, strax före 23.Jag gick upp m barnen imorse, åt frukost m dom, gjorde fint i köket, tog hand om disken, blandade välling, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, tvättade lite för hand o busade m Julle bulle. Mathias åt frukost, lekte m Julle, satte upp en sänghimmel i Evelynes rum o spelade Guitar Hero m Vidar. Vi åt lunch o Julle sov middag.
 
 
Jag har tagit hand om disk, sorterat mer tvätt, tvättat mer, vikt tvätt, kollat fb o rensat gamla tidningar. Mathias har vilat. Julle vaknade, jag kollade igenom nya kläder o märkte d som va barnens, Mathias lagade mat, jag hängde tvätt o la in mer tvätt i torktumlaren. Sen åt vi påskmat igen. Vi älskar d.
 
 
Nu har jag tagit hand om ännu mera tvätt, sköljt disken efter kvällens middag o nattat dom små. Vilket inte va några problem idag när d gäller Evelyne, för hon har ju fått en sänghimmel som hon e sååå lycklig över...
 
 
Men Nathalie o Vidar e det svårare att få o somna... dom passar på att sova i Anthon o Robins våningssäng nu när killarna inte e hemma o det resulterar i en massa fnitter o bus, dom klättrar i den osv.
 
Mathias tittar på tv nu när jag bloggar o kollar fb. Vi har haft en trevlig Påsk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0