En jättebra helg

Igår lördag:
 
Efter en sen frukost plockade jag i diskmaskinen o satte igång den, snyggade till i köket, Mathias o Robin gick på innebandymatch, jag o dom 5 andra barnen gick dit o tittade. Där fick dom korv m bröd o godis. Robins lag vann m 3-0!!! Jätteroligt att d blev vinst den sista matchen för säsongen :-) Vi gick hem o åt lunch. Jag o Nathalie åkte till nya ÖoB i stan o handlade, åkte till en mack o gjorde rent alla rutor på Passaten, sen köpte vi m oss mat från MAX som allihop åt när vi kom hem. Jag fixade godis o chips till barnen o dom kollade på film. Så nattade vi dom o jag o Mathias tittade på film o åt godis.
 
Här kommer bilder på våran gosa Evelyne å vår lille Julle bulle från igår morse ♥
 

 
Idag, söndag:
 
Jag fick lite välbehövlig sovmorgon idag, Mathias o barnen åt frukost, barnen spelade ritade o lekte. Jag åt frukost, fyllde o satte igång diskmaskinen o torkade rent o fint i köket. Mathias rensade i källaren o packade in skräp, syskonvagnen o skötväskan i bussen.
 
Så lämnade vi Anthon o Robin hos kompisar, jag Mathias o dom små åkte till Återbruket i Enköping o slängde skräp, sen åkte vi mot Västerås för lite shopping. Men först blev d korv-lunch på IKEA.
Mathias tog den här bilden på solnedgången när han satt bak i bussen m barnen på vägen hem från Västerås...
 
 
 Efter lite shopping m våra 4 minsta o glass så åkte vi o hämtade Anthon o Robin, sen direkt hem o lagade mat, vi åt wokad kycklingfilé i red currysås m ris o sallad till, jag sköljde disk, torkade köksbordet o spisen, blandade välling, Anthon o Nathalie duschade, jag tog fram kläder till dom, klippte naglarna på alla barn utom Julle, vi nattade barnen o jag packade skolväskorna.
 
Nu ska jag se ett avsnitt av 112 på Liv o Död sen blir d sängen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0