D hände nåt skumt m vår telefon...

Jag sov uselt inatt igen, jag hade svårt o somna, d blåste storm ute o Julle gnällde lite några ggr. Men Mathias hade sovit på soffan  igår kväll en stund innan vi gick o la oss o han hade sovit bättre än mej inatt, så han gick upp o värmde välling till Julle imorse o jag bytte blöja på Julle. Sen somnade vi om en stund allihop.
 
Mathias gick upp o åt frukost m Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne, Julle o jag sov ett tag till innan vi oxå gick upp o åt frukost. Mathias gjorde rent väggarna o golvet inne på lilla toan, satte upp en lampa, en toarullshållare, o monterade fast dörren till skåpet under handfatet. Nu saknas badrumsspegel, fläkt, tak o lister runt dörren på insidan. Anthon o Vidar duschade, jag torkade Vidar o duschade Nathalie o Evelyne, sen tog jag fram kläder till dom.
 
Sen hände något märkligt...  Jag ringde Jaana, jag slog hela hennes nr i en följd, då hände nåt konstigt, en inpratad röst sa efter 1 signal "Tack för beställningen" o då la jag på luren. Jag hade inte beställt nåt. Efter en kort stund ringde min telefon i en enda lång ringsignal, jag svarade o då va d Jaana. Jag frågade om hon hade ringt mej då, men d hade hon inte. D verkade skumt, som om d råkat bli återuppringning. Hon hade pratat i telefon m nån annan innan mej sa hon. Nästan direkt efter att hon lagt på luren så ringde d igen hos henne o då va d jag.
 
Under vårt samtal hörde jag massa sprakande o brus i luren, jag frågade Jaana om hon oxå hörde d, men d gjorde hon inte. Vi har inte haft problem m telefonen tidigare, när jag o Jaana pratat klart så felsökte jag vårt hemtel.nr på Telias hemsida. D görs i 3 steg, abonnemanget identifieras, sen felsöker dom o sist ska d komma upp ett resultat på skärmen, men trots 2 försök m detta så hoppade d tillbaks till startsidan för felsökning varje gång o numret jag skrivit där va borta båda ggrna.
Jag läste oxå om återuppringning på Telias hemsida o där stod d att om man ville avbeställa återuppringning skulle man trycka #37# vilket jag då gjorde från min hemtelefon, då hör jag samma inpratade Telia röst som säger "Svaret är nej", bara d o inget mer.
 
Jag ringde Telia Kundtjänst o dom kunde inte förklara va som hänt o varför. Blev kopplad till Teknisk support o just när jag hade förklarat allting som hänt blev jag plötsligt bortkopplad o det bara tutade i luren. Jag ringde Telia igen o blev ännu en gång kopplad till Teknisk support, men denna gång gick d bra. Dom kan inte förstå hur d kunde bli så o såg inget konstigt, hittade inget fel på vår hemtelefon när dom gjorde en felsökning. Skumt o olustigt.
 
Mathias dukade fram lunch, vi åt tacos o thaimat, jag dukade av, sköljde disk, Julle sov middag, Mathias gick ner i tvättstugan o fixade iordning lite. Han öste jord o småstenar över rören i golvet. Sen letade han fram en badrumsspegel som vi hade tänkt sätta inne på lilla toan.
 
Strax ska vi åka o kolla på ett hus o fika m ett par vänner. Ha en trevlig söndagseftermiddag o kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0