35-årsdagen o 2a chansen

Efter en natt m dålig sömn, jag hade svårt o sova, d va oväder o blåste storm ute, Evelyne vaknade 2.30 o hade drömt nåt osv, så gick Mathias upp senare idag igen. Han åt frukost m barnen, alla utom Julle som fortf sov då, sen överraskade dom mej m frukost på sängen o presenter å Julius fick välling.
 
 
Mathias skjutsade Anthon o Robin till skolan o åkte till jobbet. Jag åt frukost i sängen, spelade lite på min mbl, svärmor ringde, jag duschade, klädde på dom små finkläder, plockade ur diskmaskinen, min moster ringde, jag tog d lugnt o busade m Julle bulle, fixade o plockade lite så vips va d dags för lunch.
 
 
Rörmokaren va här o fixade några sista saker, Julle sov middag, jag sköljde disk, ställde in den i diskmaskinen, diskade lite för hand, blandade välling, Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis, sen klädde dom på sig skjortor, jag skrev matlista, Julle vaknade efter att ha sovit middag, han hade bajsat o det hade gått igenom på ena kanten av bodyn, jag tvättade honom o bäddade rent i hans säng.
 
Jag fortsatte m matlistan, Mathias kom hem, vi åt thaimat, min ena syster ringde, vi åt tårta o nattade Julle, dom andra barnen fick va uppe en stund till, när alla barnen gått o lagt sig tittade jag o Mathias på filmen The impossible medan vi höll varann i handen o åt chips m dip.
 
 
Jag kollade fb sent igår o upptäckte att d va många som hade grattat mej på födelsedagen, ett stort TACK för alla fina gratulationer på min 35-årsdag!!!
 
Idag (lördag) gick vi upp o åt frukost, jag ställde in disk i diskmaskinen o satte igång den, packade Robins innebandyväska, Mathias o Robin åkte iväg på innebandymatch i Grillby, jag dammsög hela huset, vi åt lunch, Julle sov middag, Mathias Robin o en kompis till Robin åkte o storhandlade på Ica Maxi på hemvägen, när dom kom hem hjälpte jag till o bära in varorna, jag packade upp medan Mathias bar in pelletsen i garaget.
 
 
Vi åt lördagsgodis, lagade mat, åt tacos, dukade av, sköljde disk, Robins kompis åkte hem, jag blandade välling o fixade popcorn o chips m dip, hela familjen tittade på 2:a chansen tillsammans, vi nattade barnen o nu bloggar jag medan Mathias har tittat på tv, men nu sitter han o sover där i soffan sen en liten stund tillbaks.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0