Änglavakt, Robin 11 år o storhandling

Igår, lördag:
 
Vi åt frukost, packade ihop d sista, gav kaninerna mat osv. Sen åkte vi mot Adelsö för att fira vår goa o älskade Robin som fyllde 11 år igår!! Efter 3 stopp, bl.a inköp av tårta o kisspaus så fick vi köra på lite för o hinna m färjan... 
 
Helt plötsligt tvärnitade en av dom 2 bilarna som låg före oss o stannade på vägen för några större fåglar som gick över vägen. Då höll vi på o krocka m den bilen o köra i diket. Som tur va hann Mathias precis bromsa o stanna typ 1 millimeter snett bakom den bilen, framför ett väldigt djupt dike. Vilken tur att bromsarna funkade sååå bra!!! Usch, chockade o skärrade fortsatte vi färden... Jag kan säga att vi hade änglavakt o det hängde på nån sekund att vi inte hade hunnit stanna... fy va rädda vi blev allihop. Jag såg framför mej hur bilen flög ner i diket o jag satte som en reflex upp händerna framför mej som skydd o så tänkte jag på barnen, att nu kanske jag inte kommer att se dom mer. En fruktansvärd känsla. Efteråt vällde tårarna upp i ögonen o vi pratade om händelsen. Sen kändes d bara sååå bra att vi hade klarat oss o att någon faktiskt inte tyckte att d va vår tur att lämna jorden.
 
Vi hann m Adelsö färjan, även om d kändes ganska oviktigt just då. När vi väl va på ön skrek Evelyne stanna bilen, jag vill hoppa av, för hon va så rädd o chockad. Men när vi lugnat oss allihop så hade vi en jättefin dag där. Vi firade Robin m tårta o paket, barnen badade o vi grillade på kvällen. Anthon o Robin blir kvar några dagar till. Hemfärden för oss andra gick bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag, söndag:
 
Mathias fixade frukosten, vi åt, Mathias forts måla i Anthon o Robins rum, Julle bulle busade, dom andra 3 lekte o spelade o jag kollade fb.
 
Mathias va ute m barnen en stund.
 
 
Jag sköljde disk, plockade ur/i diskmaskinen, gav barnen lunch, skrev matlista medan jag själv åt. Mathias sprang en sväng, Julle sov middag o sen åkte jag o Evelyne till stan.
 
Först åkte vi till Idrottshuset o fick pengar tillbaka för simskolan som inte blev av. Den blev inställd pga personalbrist. Sen slängde vi grovsopor vid Ica Maxi.
 
Blev "bara" 8 kassar mat idag när jag o Evelyne storhandlade + nytt tak till hammocken, hushållspapper o grillbriketter. Evelyne fick presenter för att hon va m.
 
 
 
 
Mathias hade under tiden gått en promenad m Julle o Nathalie o Vidar hade cyklat bredvid. När vi kom hem bar vi in o packade upp, åt Nasi Goreng till middag, jag fixade disken o körde diskmaskinen. Barnen åt popcorn o kollade på film, jag plockade o fixade o så nattade vi barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0