¤ Sol, bad o grillat ¤

Jag Nathalie o Julle bulle åt frukost ute idag.
 
 
 
 
 
Kl.9 va d redan 22 grader ute! Härligt!!! Mathias Evelyne o Vidar gick oxå ut i solen en stund.
 
Sen blev d lite vattenlek för Evelyne o Julle bulle i det underbara vädret o jag satt i solen o njöt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mathias rensade golvbrunnarna, gjorde rent rören under handfaten i badrummet o städade toan, duschen o handfaten. Jag tog hand om barnen o jagade ena kaninen som Evelyne hade släppt ut. Så åt vi tacolunch.
 
 
Vi tog d lite lugnt efter lunchen, o försökte få Julle att somna, men Julle ville inte sova, så vi tänkte som alla andra o åkte o badade på Fjärdhundrabadet. JÖSSES va folk d va där!!!! Sen hem o jag lagade klyftpotatis palsternacka o broccoli i ugnen o gjorde sallad medan Mathias grillade marinerad fläskfilé o korv.
 
 
 
 
 
 
Vi åt ute...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag tog hand om d gigantiska diskberget o körde diskmaskinen. Mathias plockade undan o dammsög i Anthon o Robins rum som nu e klart. Vi åt jordgubbar o glass o nattade barnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0