Så kom beskedet från banken...

Åt frukost m dom 4 små o sköljde disk, plockade, fixade, dammsög o städade badrummet.
 
Kollade fb, lagade lunch, sköljde disk, plockade o fixade lite till. Julle sov middag, Vidar o Evelyne va ute o lekte o Nathalie spelade dataspel.
 
Jag skar o marinerade kött, plockade ur/i diskmaskinen, torkade i köket, gav kaninerna mat o vatten. Nathalie Vidar o Evelyne va ute o lekte. Jag ringde några viktiga samtal, skalade o skar morötter, gjorde tzatsiki, satte in en plåt i ugnen m klyftpotatis o morötter o startade grillen.
 
Banken ringde på eftermiddagen... Deras värderingsman tror på mäklarnas värderingar så vi kan sälja huset. När kontrakt är skrivet m en köpare för vårt hus kan vi börja leta annat hus. Hoppas bara vi får tillräckligt m tid att hitta ett annat hus innan köparen vill ha tillträde till vårat hus... Vi behöver ju däremot inte känna oss stressade m att snabbt bli av m huset, utan kan i lugn o ro invänta en köpare som ger rätt pris.
 
Jag grillade, Mathias kom hem, hämtade gräsklipparen o åkte o lämnade in den på lagning. Han tog m sig Nathalie o Julle. Vi åt fläskfilé grillkorv klyftpotatis morötter o tzatsiki när dom kom tillbaks.
 
 
Jag fyllde o körde diskmaskinen. Mathias målade o jag gick en långpromenad m dom 4 små.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem igen så fikade vi o så nattade vi barnen.
 
Trots den envisa lampan som lyser i bilen då o då samt en krånglande trasig gräsklippare så e jag bara så himla lättad o glad över bankens besked, att det e möjligt för oss att sälja huset. Nu kan vi se ett litet ljus i tunneln.
Dessutom njuter jag i fulla drag av sommaren, grönskan, solen o den underbara värmen som är här o nu. Det får mej att må bra i hela kroppen. Nu vill jag bara få ge mina barn en fortsatt bra framtid i ett nytt o större hus på en ny plats långt eller nära härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0