Viktiga samtal o stortvätt m.m

Anthon o Robin gick upp o åt frukost, jag såg till att dom kom iväg till skolan i tid, gjorde mej iordning, jag o dom små åt frukost, jag plockade ur o i diskmaskinen, la fram mat till kvällen, busade gosade o kramades m Julle o han o jag lyssnade på musik på datorn o då dansade Julle. Här kommer några bilder på Julle bulle...
 
 
Jag åt en skinkmacka m senap på imorse o drack en kopp te... jag har inte tröttnat på julmat än ;-) Hahaha
 
 
Jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, bytte några blöjor på Julle o torkade Evelyne när hon hade bajsat på toan, jag e knappast sysslolös här ;-) Vi åt lunch, jag sköljde disk, ställde in den i diskmaskinen, barnen spelade som vanligt dataspel o tvspel, alla utom Julle som sov middag, Anthon o Robin kom hem från skolan o åt mellis. Så ringde jag några viktiga samtal, la in tvätt i tumlaren o satte igång nästa tvättmaskin.
 
 
Sen skrev jag en matlista, ringde fler viktiga samtal, började laga mat, pratade i telefon m Mathias som va på väg hem, vi åt middag när han kom hem, ikväll blev d marinerad stekt fläskfilé m pommes frites o bearnaisesås.
Jag tog ut tvätt ur tvättmaskinen, plockade ner tvätt från torkställningarna som va torr, Mathias hängde tvätten, jag satte igång en till tvättmaskin, sköljde disken, fixade fredagsmyset som blev popcorn chips o film åt barnen, nattade Julle, blandade välling, Mathias satt vid datorn o jag kollade lite på ett stooort hus som jag vill ha o som han visade mej på datorn, jag hängde tvätt o bar upp torr tvätt från torktumlaren. Nu behöver jag bara köra 2 tvättmaskiner till så e jag ikapp för tillfället iaf :-) å just d ja, så ska d vikas en j-la massa tvätt oxå :-S
 
Här kommer några bilder på Evelyne...
 
 
Nu e Nathalie Vidar Evelyne o Julle nattade, Anthon bygger m lego, Robin spelar dataspel, Mathias kollar på hockey o jag sitter o bloggar, äter popcorn o dricker julmust :-) Sen blir d nog film ikväll så snart jag bloggat klart o chips m dip som jag älskar :-) o såklart massor av myyyyyssssss <3 Fredagsmyyyysssss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0