Snö vardagsfix o krämpor

Vaknade till en strålande vacker vinterdag, även om jag inte gillar snö o kyla så måste jag säga att det e såå mkt vackrare ute när det e vitt jämfört m slasket o leran som va! Jag åt frukost, sköljde disk, fick iväg Anthon Robin o Nathalie till skolan, duschade, plockade ur o i diskmaskinen, skrev matlista, spelade Angry Gran Run, busade m barnen, planerade o la fram kvällens middag på upptining, kollade fb, bytte bajsblöja på Julle, torkade Evelyne när hon hade bajsat på toa osv. Så va d dags för lunch.
 
Efter lunchen gick jag o dom 3 små o hämtade Nathalie, handlade mat o va ute på tomten m barnen, dom bråkade o retade varandra, jag pratade m några av grannarna, skottade snö lääänge, Julle sov i vagnen.
 
 
Vi gick in, Anthon o Robin kom hem, jag lagade wokad fläskfilè m jordnötssås minimajs o ris till som vi åt, packade innebandyväskorna, Mathias kom hem o han Anthon o Robin åkte på innebandyträning.
 
 
Jag har spelat Angry Gran Run, sköljt disk ställt in den i diskmaskinen o satt igång den. När Mathias Anthon o Robin kom hem höll jag på o duschade Julle som bajsat ner sig rejält, sen blev d Julle-bajs-jakt i v-rummet, hitta lite jag torkade bort, najs! Mathias Anthon o Robin åt lite igen, så nattade vi barnen, jag packade skolväskorna, kollade fb, blandade välling o nu bloggar jag o så ska jag krama Mathias ♥
 
Jag har väldigt ont i mina ben just nu, brukar få d ibland o det värker särskilt mkt när jag blivit kall om benen, men d har jag haft sen jag va liten så jag e van. Började värka när jag kom in efter snöskottningen. Sen har jag ont i ryggen oxå. Även ryggvärken kom efter snöskottningen. Inte så konstigt kanske när jag bär runt på en 10,7 kilos klump om dagarna ;-) Men vad gör man inte för en liten guldklimp som Julle bulle ♥ Det e ju 10,7 kilo kärlek o lycklig kärlek e inte tung ♥
 
 
D låter säkert märkligt, men trots att jag e väldigt trött i kroppen så ger såna här "fullt ös dagar" mej energi på nåt konstigt sätt. Kanske beror d på att d sker saker hela tiden o jag inte sitter ner o blir slö. Jag gillar ju att ha saker o göra jämt. Vädret va jättefint o det gör väldigt mkt för mej. ¤ Solen sken o det va klart * snön gnistrade vackert vit i ljuset från solen. D va härligt o va ute o jag tycker om att röra på mej när jag väl gör d, även om jag inte e nån träningsmänniska. Jag kände mej nöjd m snöskottningen o det kändes skönt att ha fått en massa annat gjort oxå. En bra dag helt enkelt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0