Skolan började o jag fick en massa gjort

Imorse ringde d elaka larmet på mobilen kl.07.15. Usch o fy va segt d va att komma upp, jag e verkligen ingen morgonmänniska :-( Jag väckte Anthon Robin o Nathalie först o såg till att dom gjorde sig iordning o åt frukost, sen gick dom till skolan, första skoldagen idag efter jullovet. Nathalie tyckte att d skulle bli jätteroligt o träffa alla sina kompisar igen. Jag tog en dusch, Julle sov fortf, Vidar o Evelyne tittade på tv, sen när jag gick in i vårt sovrum för o klä på mej då vaknade Julle, jag o dom små åt frukost.
 
Jag sköljde disken, Vidar spelade tvspel o Evelyne dataspel, Julle tittade på tv, jag gick ut o slängde sopor, kollade pelletspannan i garaget o sandade våran uppfart. Så gick jag in igen o plockade ur o i diskmaskinen, kollade igenom lite nya kläder o märkte dom, packade innebandyväskorna, fixade lunch, sköljde disk, sen gick vi o hämtade Nathalie i skolan, när vi kom hem va vi ute i 1,5 timme, Nathalie Vidar o Evelyne lekte på tomten, Julle sov o jag dammsög hela bussen. Vi gick in, jag o dom små fikade, jag började laga mat, Anthon o Robin kom hem o dom fick oxå fika.
 
 
Jag o barnen började äta, d blev spaghetti o köttfärssås idag, Mathias kom hem o hann sleva i sig lite mat han oxå innan han Anthon o Robin åkte till innebandyträningen, jag åt klart själv, sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, Nathalie o Evelyne lekte o kollade på tv, Julle lekte o busade, Vidar spelar dataspel o jag ska kolla fb.
 
 
När Mathias Anthon o Robin kommer hem o dom har hängt upp alla träningskläder på vädring osv så ska dom små barnen nattas, sen blir d till att packa skolväskorna, titta på tv o kramas i soffan m Mathias, jag har ju inte sett honom sen i måndags kväll :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0