Sista dagen före skolstart

Mathias började jobba idag efter julledigheten, jag va hemma m alla 6 barnen, vaknade kl.8 imorse av ett elakt larm från mobilen, men lika bra o vänja sig vid d, jag steg ur sängen strax efter d. Evelyne sov fortf då bredvid mej i min o Mathias säng o Julle sov i sin säng. Så jag kunde göra mej iordning i badrummet i lugn o... nej där vaknade Julle, dom 4 största va redan uppe, Nathalie o Vidar började bråka o dom väckte Evelyne. 
 
Här kommer några bilder på mina 2 minsta hjärtan från imorse...
 
Vi åt frukost, jag fick på alla barnen kläder o dom borstade tänder, sen har jag rensat reklam, skrivit lite mer i almanackan, sköljt disk, en kompis till Robin kom hit, barnen spelade tv o dataspel o lekte, jag plockade ur o i diskmaskinen, fixade lunch, sköljde disk igen, Julle sov middag, Evelyne kollade på en Barbie film o resten spelade vidare, sen gick Anthon o Robin hem till Robins kompis, jag hämtade in posten o ringde några viktiga samtal.
 
 
Jag har kollat fb, Anthon o Robin kom hem, jag lagade mat, vi åt nudlar enligt barnens önskemål.
 
 
 Sen bjöd jag på kanelbullar o saft efter maten :-)
 
 
Julle åt 3 stora portioner gröt... öh vadå tillväxtperiod eller?! ;-)
 
 
Mathias köpte lite backar på Jula åt mej efter jobbet idag o nu e han hos sina föräldrar i Hässelby o ska sova där inatt, jag har sköljt disken, busat m Julle, nattat barn o nu ska jag blogga, kolla in fb igen o sen blir d chips m dip framför tvn o kolla Incognito. Sen blir d nog ett tel.samtal m maken innan sängdags o packa skolväskorna till imorgon.
 
Trevlig kväll på dej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0