Sängliggandes i influensa

Jahapp så va d min tur att va riktigt sjuk. Åt en sen frukost-lunch i sängen idag, där jag tillbringade två tredjedelar av den här dagen... Har fått nån influensa, ont i huvet öronen magen bröstkorgen, ont o massa slem i halsen, mår illa till o från, har feber, e snorig, har svårt att andas o känner mej helt slut.
 
 
Vi får knappt sova nåt alls för Julius vaknar hela tiden på nätterna nu, en gång i timmen o det enda som får honom att somna om e välling... men för mkt välling leder till magont o det e säkert därför han bajsar så löst, typ diarré.
 
 
Jag duschade m Julius förut för han hade bajsat ner sig. Jag blev så yr att jag höll på o svimma, jag tittade mej i spegeln när jag kom ut ur duschen o såg att jag va helt vit i ansiktet, jag satte mej på huk en stund o då kändes d lite bättre, sen fick jag ligga i sängen o vila o kollade fb i mobilen.
 
 
Mathias fick va hemma idag för att ta hand om barnen. Julle mår bättre iaf så d känns bra ♥
Mathias såg till att Anthon Robin o Nathalie åt frukost o kom iväg till skolan imorse o sen tog han hand om dom små.
 
Jag gick upp sent på eftermiddagen, Anthon Robin o Nathalie kom hem, jag va tvungen o ta tag i tvätten för nu har Julius bajsat ner sig så många ggr dom senaste dagarna så d kan inte vänta längre. Jag sorterade tvätten o satte igång en tvättmaskin. Anthon Robin o Nathalie åt mellis. Sen packade jag barnens skolväskor till imorgon.
 
 
Mathias hjälpte Anthon m en matteläxa. Jag plockade ur diskmaskinen, Mathias lagade middag, vi åt lite olika saker idag, Findus färdiga rätter, vårrullar o rester av kycklingwoken m ris osv. Jag sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den. Sen vek jag tvätt, hängde tvätt o satte igång en till tvättmaskin. Vi nattade barnen. Nu sitter Mathias vid ena datorn o jag vid den andra.
 
 
Nu orkar jag inte skriva mer o jag har inte gjort mer idag o det va m nöd o näppe att jag orkade fixa d lilla jag fick gjort. Nu e jag helt slut o måste vila. Godkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0