Ingen övernaturlig varelse...

Julius vaknade kl.00.00 inatt precis när jag kröp ner i sängen för att sova... så d va bara till o gå upp ur sängen o ner i köket o värma välling, för arg va han å han skriker tills flaskan e i munnen på honom d vet jag. Han somnade om. Sen sov alla barnen hela natten. Jag gick upp vid 7.15 o väckte Anthon o Nathalie, dom åt frukost, jag ringde skolan o sjukanmälde Robin, gick o la mej o vilade i 20 min, upp igen o såg till att Anthon o Nathalie gick till skolan.
 
Robin e inte riktigt frisk än, han e fortf hängig, hostar massor, e snorig o trött så han blir nog hemma resten av veckan. Anthon ska få ta hem läxor till honom imorgon, som Robin kan göra i helgen om d behövs.
 
Jag tog en dusch, duschade Vidar o Evelyne, tog fram rena kläder åt dom, dom klädde på sig själva, Julle hade kissat igenom blöjan igen, jag tvättade honom, tog på ny blöja o rena kläder på honom, sen åt jag frukost m barnen, sköljde disken jag lämnat från igår, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, bäddade rent i Julles säng, skrev matlista, gjorde lunch o vi åt.
 
Robin fick va hemma när jag Vidar Evelyne o Julle gick till skolan o hämtade Nathalie, sen gick vi till affären o handlade o Nathalie o Vidar chockade mej m att ingen av dom ville dra en sån där liten kundvagn du vet, jag fick tjata o förklara att jag måste ju dra den stora syskonvagnen så jag kan inte köra nån vagn o det e svårt o bära en korg samtidigt, så till slut sa Nathalie att hon kunde köra vagnen, men d va mkt motvilligt... Skumt, annars brukar dom slåss om vem som ska få dra en sån vagn... gick hem igen o packade upp varorna, hängde upp alla ytterkläder, vi fikade. Jag hade köpt en vaniljlängd i affären. Här kommer bilder från promenaden o fikat...
 
 
Sen la jag in tvätt i torktumlaren, satte igång en till tvättmaskin, packade Anthons innebandyväska, Anthon kom hem efter sin långdag i skolan, jag skalade o skar morötter i bitar, lagade makaroner falukorv o köttbullar som vi åt när Mathias kom hem vid 16.30. Mathias o Anthon åkte på innebandyträning, jag lyssnade på musik o Julle dansade då, jag sköljde o ställde in ett megastort diskberg i diskmaskinen o satte igång den, medan Robin Nathalie Vidar o Evelyne bråkade på övervåningen å Julle satt o gnällde högljutt av trötthet i barnmatstolen bredvid mej.
 
Jag blev arg på barnen däruppe som bråkade något fruktansvärt idag igen, det e ofta massa skrik slagsmål retande osv mellan dom, så himla trist. Men tålamodet e inte på topp när Mathias först va borta hela kvällen igår o natten till idag så jag fick ta nattningen själv igår kväll o så kommer han hem idag o kastar i sig mat för att åka iväg på innebandyträning direkt o sen komma hem till nattningen av barnen. Det e inte hans fel, jag vet. Vi har ju bestämt tillsammans att han ska sova hos sina föräldrar en gång i veckan för att slippa åka bil så långt varje dag... o han e ju tränare i innebandyn så jag vet att han måste dit oxå o så, men när vi har fullt upp ändå m våra barn o allt runtomkring så känns d ibland jobbigt o va själv m allt, jag vet att jag klarar d, men när man e trött o barnen bara bråkar o skriker då blir man irriterad o arg. Men äh va sjutton, imorgon e en annan dag :-)
 
Vill bara förklara att jag inte e nån slags övernaturlig varelse som pallar hur mkt som helst hela tiden. Jag klarar allt själv. Men självklart har jag oxå gränser för vart mitt tålamod o min ork börjar tryta, men jag e ju en sån där person som biter ihop o kör på bara. Jag mår bäst av d. Jag har valt att leva ett stundvis hektiskt liv m många barn o det ångrar jag inte en sekund o skillnaden blir mindre o mindre ju fler barn man har. Många tror att ju fler barn man har desto mer jobb blir d, men jag håller inte riktigt med om det, visst till viss del blir d ju d. Men man slipper inte diska, tvätta, städa, handla, gå till tandläkaren el på utvecklingssamtal bara för att man har 2 barn. Jag gör som jag skrivit tidigare lite mer av allt d där o allt tar längre tid. Men jag tycker ju att det e värt det. Det e inte ett enda stort kaos här hemma hela tiden dygnet runt som många tror. Visst finns d jobbiga stunder då allt sker på en o samma gång, men så finns d oxå stunder då, tro det el ej, allt e tyst lugnt o fridfullt trots så många barn, å då menar jag inte bara när dom sover ;-) utan även andra stunder då man inte kan tro att dom e så många som dom faktiskt är. Kan inte säga det för många ggr... Jag ÄLSKAR barn!!!!!
 
 
Så Mathias fick ta nattningen av barnen ikväll, jag hängde tvätt o packade skolväskorna. Nu sover barnen o jag o Mathias sitter vid varsin dator, jag dricker te o äter chips. Nu ska jag kolla fb o sen zzzzzova. Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0