I influensans grepp

Mathias fick va hemma idag oxå o ta hand om barnen. Han gick upp imorse o såg till att Anthon Robin o Nathalie åt frukost o kom till skolan. Sen har han fått göra d mesta här hemma oxå för jag e totalt orkeslös. Han tar hand om dom små jättebra.
 
Julius sov till kl.5 imorse iaf, så lite mer sömn fick vi inatt o då gav vi honom välling o han somnade om. Han vaknade vid 9 igen o då hade jag sovit 9 timmar totalt så jag kunde inte sova längre just då. Det e tråkigt o ligga i sängen... så jag gick upp o åt lite frukost iaf. Men jag känner ingen hunger, fast äter ändå.
 
Sen har jag bara gått på lågvarv idag o typ inte gjort mkt alls. Kroppen orkar inte. Influensor e inte o leka m. Huvudvärken e något bättre idag om man ska se nån ljuspunkt, men öronen värker så d känns som om dom ska sprängas, magen värker oxå o mår inte så bra, smärtan i bröstkorgen sitter i o det känns jobbigt o tungt o andas, men värst e halsen som d sticker o värker i, den envisa hostan, rinnsnuvan o att jag nyser sisådär en 1000 ggr per dag, snyter mej lika många ggr o ibland kommer illamåendet på besök oxå, feber har jag inte så mkt just nu men jag svettas lite så fort jag rör mej 2 meter typ. Här kommer en bild på mej o mina två bästa vänner just nu, nässprayen o näsdukarna...
 
Julius har blivit sämre igen, febern har kommit tillbaka o han hostar så han blir röd i ansiktet o måste sova sittandes i bilbarnstolen, annars sover han inte. Han får alvedon o luftrörsvidgande som även funkar bra mot hostan. Hoppas han hinner bli bättre till sin födelsedag... Mitt stackars lilla ♥
 
Anledningen till att jag va tvungen o sortera tvätt o sätta igång o tvätta igår va för att jag helst inte tillåter Mathias o tvätta o för att Julle har kissat o bajsat igenom så många ggr dom senaste dagarna o Evelyne hade kissat på sig nån gång o jag har bara skjutit upp tvättningen, sen hann jag tyvärr bli sjuk innan jag tog tag i det. Så d va faktiskt nödvändigt att ta itu m det. Jag har bara kört en tvättmaskin idag :-) Jag har influensan, jag e inte döende :-)
 
Jag har mest gosat m Julle idag, efter lunch tittade jag o Mathias på första avsnittet av Drömmen om landet som vi hade spelat in, jag skrev en matlista. Mathias åkte o hämtade Nathalie i skolan, sen åkte dom till affären o handlade, när dom kom hem m varorna så packade jag upp dom medan Mathias sandade kring huset o tog in posten, jag Mathias Nathalie Vidar o Evelyne fikade. Julle sov middag. Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis, jag packade skolväskorna o innebandyväskorna o plockade ur diskmaskinen.
Här kommer lite bilder från lunchen...
 
Mathias värmde Karibisk soppa o vitlöksbaguetter, samt stekte vårrullar till middag, efter middagen åkte han Anthon o Robin på innebandyträning. Jag sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den o hängde tvätt. Mathias Anthon o Robin kom hem, Mathias hjälpte Robin m en matteläxa o jag Mathias Anthon o Robin fikade, sen nattade vi barnen. Nu sover Mathias i fåtöljen o jag bloggar.
 
Jag hoppas på ännu mer sammanhängande sömn inatt så att kroppen får vila mkt o jag förhoppningsvis har mer ork o kraft imorgon. En stor KRAM till alla er som bryr er om mej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0