Hus å bilar... svåra å stora beslut...

Julle sov hela natten, men Evelyne vaknade en gång o skrek rakt ut halvt sovandes fortf, jag väckte Anthon o Nathalie, ringde o sjukanmälde Robin... lika roligt varje gång o prata i telefonen direkt när man har gått upp på morgonen o knappt vaknat... hm, jobbigt o behöva göra d varje morgon. Borde väl räcka m att ringa o meddela en gång att ens barn e sjuk o sedan kunde man ringa o friskanmäla dom, men istället måste man ringa skolan varje morgon när dom e sjuka, annars blir d ogiltig frånvaro.
 
Anthon o Nathalie åt frukost o gick till skolan, jag åt frukost m Robin Vidar Evelyne o Julius, plockade ur o i diskmaskinen. Jag har lite ont i halsen till o från, en sprängande huvudvärk o är stel o har ont i axlar o nacke. Men här ere bara å lägga smärtorna åt sidan o ta hand om hemmet o barnen.
 
 
Jag busade lite m Julle, dammsög hela huset grundligt o det tog sin tid...när jag va klar åt vi lunch, Anthon kom hem, Nathalie va på kören, jag ringde Mathias, sköljde disk o ställde in den i diskmaskinen, Anthon slängde sopor o tog in posten, Nathalie kom hem från kören, barnen bråkade o tjafsade, verkar som om dom e inne i en sån period nu :-( Jag lagade mat, Mathias kom hem, vi åt stekt kassler m klyftpotatis champinjonsås o sallad.
 
 
Mathias tog hand om disken, jag hjälpte barnen att borsta tänder o byta om till nattkläder, Mathias gick iväg på innebandyträning, jag nattade barnen. Nu dricker jag te o bloggar, sen ska jag kolla fb oxå innan Mathias kommer hem, då ska vi äta kvällsmackor innan vi går o lägger oss.
 
 
Imorgon ska Mathias åka min bil, dvs bussen, eftersom han va förbi bilverkstan m sin bil ikväll efter jobbet o dom tror att det e nåt fel på växellådan på hans Passat, KUL!!! Låter ju billigt o som något man verkligen vill lägga pengar på att laga på en bil som har gått 36000 mil... öhh näe inte direkt va!!! Å kamremmen bytte vi i somras, alltid lika billigt o roligt m bilar... morr morr :-( Snart har vi lagt ner mer pengar på den än va den e värd.
Vi vill köpa en nyare bil till Mathias, men vi vill inte ha ett billån när vi ska köpa ett annat hus, utan måste vänta tills vi har flyttat.
 
Det där m hus e jättesvårt oxå, nu hoppas o tror vi på att d ordnar sig så som vi vill, men det e så mkt som ska klaffa o fixas innan ett nytt husköp e klart. Vi vet hur vi vill bo o har några förslag... Men vi måste ju bli av m vårat hus oxå o det e inte lätt o lämna detta hus som vi lagt ner såååå sjukt mkt jobb på att renovera. Vi tycker om huset jättemkt o känner till varje liten detalj i det. Men vi vet ju att vi vill bo mer lantligt m färre grannar o så o att vi behöver större hus, att vi redan nu e ett rum kort, så flytta vill vi ju.
 
Vårat hus FÖRE renoveringen...
 
 
Vårat hus EFTER renoveringen...
 
 
Varför e allting så svårt o krångligt?!
 
Jag hoppas på en bättre dag imorgon... här ger vi inte upp hoppet i första taget!! Godkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0