Fullt ös, medvetslös ;-)

Imorse vaknade Julius av larmet på min mobil. Han hade sovit hela natten. Tyvärr vaknade Evelyne 2 ggr på en timme inatt istället o hade kissat på sig i sängen båda gångerna :-( Vi gick upp o åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag plockade ur o i diskmaskinen, såg till att dom små fick på sig kläder, spelade Angry Gran Run o så ringde Mathias.
 
 
Jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, Evelyne ramlade på golvet här hemma o gjorde illa hakan när jag va uppe i badrummet o gjorde mej iordning. D lät på henne som att d inte alls hade gått bra så jag rusade ner för trappan d fortaste jag kunde, men hon va helt okej, inget blod el så, bara ont i hakan, tack o lov. Vidar spelade tvspel o Evelyne dataspel.
 
 
Sen skrev jag ut kopior på några papper ang Anthon från Habiliteringen på skrivaren som ska skickas till en LSS handläggare, letade fram adressen, skrev ett litet brev för hand o satte ihop alla papper m ett gem o la dom i ett kuvert. För dom som inte vet d så har vi stödfamilj åt Anthon pga att han har Aspergers syndrom o det e ang det som jag ska skicka papprena. Anthons stödfamilj e Mathias föräldrar.
 
...... detta e några av dom saker som Aspergers syndrom innebär.
 
Vi åt lunch, jag fixade m disken, Anthon Robin o Nathalie kom hem o dom åt mellis, jag hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, satte igång en film åt Vidar o Evelyne, Anthon spelade tvspel, Robin dataspel o Nathalie oxå. Julle sov middag, jag hängde mer tvätt, satte igång en tredje tvättmaskin, sköljde disk, ställde in i diskmaskinen o satte igång den, vek en massa tvätt igen o la in i garderober/byråer.
 
Några bilder på Julle bulle... o en del av Evelyne syns på den första...
 
 
Här kommer en bild på en del av tvätten jag vek idag... detta e långt ifrån allt. Jag vek utöver tvätten på bilden 3 maskiners tvätt till...
 
 
 Så spelade jag lite Angry Gran Run o kollade lite nyheter på datorn o läste om dagens trafikkaos m en massa olyckor... Inget vidare o läsa sådant... jag e glad att Mathias inte skulle åka hem ikväll utan åka till sina föräldrar efter jobbet o sova där. Mkt kortare sträcka för honom o köra, annars hade jag väl oroat ihjäl mej :-S
 
 
Jag lagade middag, en av barnens favoriträtter blev d, nudlar o själv åt jag thaisoppa. Sen fikade vi. Här kommer bilder från fikat...
 
 
Jag sköljde disk igen, duschade Nathalie Vidar o Evelyne, tog fram rena kläder åt dom, klippte naglarna på alla barnens fötter o händer utom Julles, nattade barnen, utom Julle som d va full rulle på :-) Mathias e som sagt hos sina föräldrar. Efter middagen packade jag skolväskorna, hängde ännu mer tvätt, Mathias ringde, jag gav Julle 2 flaskor välling, han somnade, jag fyllde på toapapper i badrummet, väntade tills jag va säker på att alla barn verkligen sov, gick ut o slängde sopor o skottade snö i 25 min. Kom in igen vid 22.20, vek tvätt, blandade välling, nu bloggar jag o sen stupar jag nog i säng... får se om jag ens orkar kolla fb idag... Ryggen värker redan efter lite snöskottning, får se hur den känns imorrn... o då måste jag skotta lite till... GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0