En tur till stan o lite annat

Imorse efter frukosten tog jag hand om disken, packade till Anthon o Robin, ringde vårdcentralen, fixade lunch, såg till att alla barnen fick på sig kläder osv.
 
Jag o Mathias hjälptes åt o klä på alla barnen ytterkläder o sen åkte Mathias m alla barnen till stan o lämnade Anthon o Robin till sin mamma vid stationen o va på Byggmax o köpte pellets o lite andra saker. Jag åkte till vårdcentralen o sen hem en sväng o hämtade en banan o en chokladbit som fick bli min lunch. Så åkte jag till stan jag oxå, va på Apoteket o hämtade ett receptbelagt medel jag ska ha i hårbotten o köpte ett special shampo till min torra hårbotten, handlade på Ica Maxi o köpte halksand.
 
Julius prickar har inte blivit fler men dom han hade från början e kvar. Peppar peppar ta i trä så har ingen mer kräkts, så vi hoppas o håller alla tummar o tår att d va så att Anthon för första gången kräktes pga att han ätit för mkt gott... nu e det ju över 3 dygn sen han spydde. Farmor ville att han skulle komma hem till henne som planerat. Så nu e Anthon o Robin i Hässelby över helgen.
 
När jag kom hem från stan bar jag o Mathias in alla varorna o packade upp dom, sen lagade vi middag. Idag blev d väldigt enkelt, korv m bröd. Jag sköljde en massa disk, ställde in i diskmaskinen o satte igång den, så fixade jag fredagsmyset åt barnen. Popcorn o chips som dom smaskar i sig till en film på övervåningen.
 
 
Mathias kollar hockey på tvn här nere, Julle busar o leker o jag bloggar. Snart ska jag kolla fb oxå o sen hoppas jag på att d finns nån bra film o se, annars blir d ett avsnitt av Arga Snickaren :-)
 
 
Trevlig fredagskväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0