En seg o lat söndag

Vi åt frukost, jag plockade ur o i diskmaskinen, la fram mat till kvällen, Mathias satt vid datorn, Nathalie o Evelyne tittade på film, Julle busade o lekte, Vidar spelade tvspel o sen duschade Mathias honom o så duschade jag m Julius.
 
 
Kollade fb, men d verkar lugnt där idag, vi åt lunch, Julle sov middag, jag sköljde disk o ställde in den i diskmaskinen, maten jag la fram till kvällen la jag in i kylen, för vi tänker lyxa till d ikväll m mat från MAX :-) Julle vaknade o då blev d full rulle Julle bulle här!!! Evelyne lekte m honom en stund, sen lekte hon på övervåningen m Nathalie o Vidar, Mathias har vilat ett tag på soffan o suttit vid andra datorn. Julle gjorde illa sig i munnen nyss när han satt o lekte på golvet, han tuggade på en leksak o helt plötsligt skrek han bara rakt ut. Han hade gjort illa sig längst uppe in under överläppen, d gick bra men han blödde lite o jag kylde läppen o gav honom vatten. En fläskläpp blev d :-(
 
 
Känns som en seg o lat söndag idag... händer inte mkt o vi e trötta här.
 
Nathalies ögoninflammation håller i sig. Inget kul. Julius verkar lite hängig, fumlig o klumpig. Han kanske håller på att bli sjuk igen. Han har ramlat omkull några ggr nu här på kvällen. El så e han bara trött.
 
Nu e Mathias Nathalie o Vidar på väg till stan för o köpa m sig mat från MAX :-) Evelyne o Julle e hemma m mej o dom leker o busar :-) Snart äter vi middag, sen blir d nog en film för mej o Mathias ikväll när vi har nattat barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0