En olycka kommer sällan ensam...

Gick upp o väckte Anthon, han åt frukost, jag sjukanmälde Robin, Anthon gick till skolan, dom andra tittade på tv en stund medan jag dukade fram frukosten, jag åt frukost m Robin Nathalie Vidar Evelyne o Julius, spelade Angry Gran Run, sköljde disken, såg till att barnen fick på sig kläder o borstade tänder.
 
 
Sen spelade o lekte barnen, jag o Julle va på undervåningen o dom andra på övervåningen, jag stod i köket o Julle lekte i vardagsrummet o då kommer alla barnen ner från övervåningen, någon av dom glömde stänga grinden... dom som brukar va så himla duktiga på det o så hände det där som bara inte får hända. IGEN. Julius skriker o jag o Robin springer för att titta vad som hänt, då låg han nedanför trappan o grät o skrek, han hade klättrat uppför trappan utan att vi hörde något o sen ramlat ner. Han hade bulor o skrubbsår i ansiktet, särskilt vid ena ögat, han hade slagit i lite i bakhuvet på ett ställe o så hade han några blåmärken på ena benet, stackarn!!! :-( Men han blödde inte. Men fy va rädd jag blev!!!
Mathias hade ju åkt min bil till jobbet i Sollentuna idag, jag kunde inte få m mej alla barnen i Mathias bil som dessutom inte e så bra o köra nu o jag kunde inte åka ambulans m alla barnen el lämna några av dom ensamma hemma. Så jag kollade igenom hela Julius, kollade att jag fick ögonkontakt m honom o testade att han hängde m med blicken o det gjorde han, jag fick honom till o med att le trots att han va ledsen o hade ont.
 
 
Robin fick sitta m Julius i famnen i fåtöljen o jag la en filt på honom, Robin kylde Julius bulor vid ögat där d såg som värst ut, jag ringde Mathias som satte sig i bilen o åkte hem direkt, jag höll koll på Julius hela tiden. Mathias kom hem o hämtade Julius o Robin, som fick följa m för att hålla koll på Julius i baksätet medan Mathias körde till Barnakuten i Uppsala.
Där tog dom blodprov o kollade puls o syresättningen, allt såg jättebra ut. Men d va en orolig o nervös väntan innan jag fick veta hur d va m honom... usch jag e så ledsen för att detta hände igen!! Det känns så hemskt o jag blev såååå orolig för min Julle bulle. Vi har ju grind, men när barnen glömmer o stänga den, jag e upptagen m något osv så e det väldigt lätt hänt att d sker, jag kan ju inte va överallt o Julius e oftast m mej hela tiden, men han e jättesnabb o nyfiken så fort den där grinden öppnas o skyndar sig dit. Men alla barnen e jättebra på att alltid stänga grinden efter sig o jag påminner dom om att stänga den. Utom den här gången. Jag har gråtit o varit utom mej av oro i många timmar idag. Men så kom d där efterlängtade smset från Mathias där d stod att Julle e okej men att dom stannar kvar för observation. Puh!! Vilken lättnad.
Jag borde ha gått o kollat grinden så den va stängd, men alla andra ggr jag har gjort d så har den varit d, därför tänkte jag inte ens på d just den här gången. Usch d känns pinsamt o fruktansvärt att d hänt 2 ggr på så kort tid. Men sånt här händer ju även föräldrar som bara har 1 el 2 barn o vi har 6 barn, varav 5 va hemma när d hände. Jag är en sån person som brukar ha stenkoll på allt o nu känner jag mej usel som inte kunde förhindra den här olyckan :-(
 
Jag städade badrummet o rensade golvbrunnen för o ha något annat att tänka på, nu visste jag ju att läkarna inte trodde att han hade några inre skador, dom hade undersökt honom noggrannt så jag kunde slappna av lite mer, vi åt lunch, jag ringde svärmor som va på väg hit o berättade vad som hänt Julius, jag bad henne stanna hos oss en stund om Julius skulle ha blivit sämre så att jag oxå hade behövt o velat åka till honom. Anthon kom hem o strax efter honom kom svärmor. Dom åt mellis o jag vek en massa tvätt o la in den i garderober/byråer o packade innebandyväskorna i förväg så det e gjort.
 
Svärmor Nathalie o Evelyne...
 
Dagens tvättskörd...
 
Mathias ringde igen när dom va på väg hem, när dom hade kommit ut från barnakuten till bilen o skulle åka hem så hade han haft dieselvärmaren igång, men när han vred om nyckeln så sa d bara klick o det fanns inte ett uns av liv i den. Han provade igen en stund senare o då gick bilen igång direkt. Skumt...
En olycka kommer sällan ensam brukar man ju säga... d brukar komma 3 stycken. Den första va att växellådan på Mathias bil måste bytas o det kommer att kosta 8000-10000kr fick vi reda på idag, så här lagom efter jul o allt + att bilverkstan inte har tid förrän den 7 januari o fixa det. Den andra va att Julius ramlade ner för trappan o den tredje va att bilen inte startade när dom skulle därifrån. Så nu räcker det o blir över för vår del för en lååång tid framöver!!!!!
 
Här kommer några bilder på Vidar...
 
 
Ikväll köpte Mathias m sig pizza till oss som vi åt till middag, kebab hawaii o cappriciosa blev d, nu har svärmor åkt hem till sig m 2 av barnen. Nathalie o Evelyne tittar på film, Julle bulle leker o busar här hemma igen, så otroligt skönt o ha honom hemma igen!!! Jag kan inte sluta krama honom, mitt lilla hjärta <3
Robin spelar dataspel, Mathias duschar o jag bloggar. Jag ska kolla fb o så får vi se vad kvällen har att erbjuda sen. Ha en trevlig fredagskväll!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0