En fin lördag

Vi vaknade några ggr inatt, men barnen vaknade lite senare än dom brukar. Hela familjen åt frukost tillsammans, vi klädde på oss o borstade tänder, jag kollade igenom lite reklamblad o skrev klart matlistan, Mathias läste en tidning o barnen lekte o spelade.
 
 
Sen klädde vi på oss o barnen ytterkläder o åkte till stan. Robin stannade hemma för att han ville d. Mathias släppte av mej o Nathalie vid Ica Maxi o vi storhandlade där medan Mathias o dom små åkte o köpte pellets, tankade bussen, handlade lite på ÖoB, slängde grovsopor o postade en film. När jag o Nathalie va klara på Ica Maxi åkte vi vidare till Willy´s där jag gick in själv o köpte några få saker bara o så åkte vi hem.
 
 
Mathias bar in pellets i garaget o hjälpte mej att bära in matkassarna, jag packade upp alla varorna, Robin o Mathias hjälpte till, vi åt lunch, Julle sov middag, Mathias tog hand om ett jättestort diskberg, jag duschade m Nathalie, sen duschade Robin o så duschade jag Evelyne, tog fram rena kläder åt dom o klippte deras naglar, Mathias vilade på soffan, jag bytte blöja på Julle som hade vaknat, barnen fick lördagsgodis.
 
 
Så började jag m middagen o Robin o Nathalie ville hjälpa till o skära grönsaker o det fick dom, sen kom Mathias o stekte köttfärsen, jag gjorde guacamole, vi åt tacos, jag dukade av o sköljde disken o Mathias blandade välling o gav Julle en flaska välling.
 
 
Nu tittar barnen på film o jag har fixat lördagsmyset åt dom m popcorn o jordnötsbågar. Jag bloggar o Mathias kollar lite på den andra datorn. Julle e med mej o busar här bredvid, men han börjar låta gnällig o trött så nu ska han få mer välling o gå o sova.
 
 
Trevlig kväll önskar jag dej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0