Bråkig dag å fin kväll

Både Julle o Evelyne sov hela natten o ingen kissade i sängen!! YES!! Jag vaknade av att Nathalie satte igång sin Twister Dance maskin på högsta volym, men hon satt under täcket m den iaf, alltid nåt ;-) Jag gick in till henne o sa till henne att hon fick lov o stänga av den för att många i huset fortf låg o sov, detta va strax före 8. Helt okej o vakna då tyckte jag, men inte av att ens dotter drar igång musik på högsta volym vägg i vägg m vårt sovrum...
 
 
Julle vaknade ett tag efter d, jag bytte blöja på honom o la honom i min o Mathias säng o vi gosade en stund.
 
 
Mathias erbjöd sig att gå upp m barnen o dom åt frukost. Mathias packade ihop lite grejer han skulle ha m sig på innebandymatch idag, men Robins väska hade jag redan packat igår så den va klar, jag somnade om o vaknade vid 10, då bråkade barnen m varann nåt fruktansvärt o Mathias va arg.
 
Jag gick upp o vek tvätt som jag la in i garderober/byråer, Mathias o Robin gick iväg till innebandymatchen som va här i Fjärdhundra denna gång, jag åt frukost, dukade av, sköljde disk, såg till att barnen fick på sig kläder, busade m Julle, spelade Angry Gran Run, plockade o fixade, barnen fortsatte att bråka. Dom drog varann i håret, skrek på varann, retades o slogs hur mkt som helst. Jag blev både arg o ledsen på dom. Jag fattar inte varför dom e så elaka mot varandra. Jag fyllde på toapapper på toan i källaren o uppe i badrummet, bar ut lite skräp till bussen o borstade bort all snö från den, fixade lunch, sköljde disk igen, Mathias o Robin kom hem o Robin hade en kompis m sig oxå, dom hade vunnit matchen m 6-4. Jätteduktiga hade dom varit sa Mathias. Jätteroligt tycker jag!!! Barnen spelade tv- och dataspel, Mathias åt lunch o jag skrev en inköpslista.
 
 
Så åkte jag Anthon Nathalie o Vidar till stan o handlade lite saker på ÖoB o Ica Maxi, slängde grovsopor o köpte m oss thaimat från Vita Elefanten. När vi kom hem hjälpte Mathias mej o bära in varorna o packa upp dom, sen åt vi den underbart goda thaimaten o jag o Mathias drack ett gott vitt vin till, å inte nog m att vinet e gott, det e en fjäril på etiketten oxå o vad passar bättre för en fjärilsmamma?! Jag tog hand om disken o blandade välling, Mathias nattade barnen, utom Julle som jag bytte blöja på o så fick han välling, sen somnade han oxå.
 
 
Mathias tittade på tv en stund o nu har han somnat medan jag bloggar, dricker te o äter lördagsgodis :-)
 
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0