Ännu en mysig dag i vardagsträsket

Både Julle o Evelyne vaknade inatt/tidigt imorse, Evelyne vaknade o skrek strax innan jag gick o la mej, hon va knappt vaken, hade nog drömt nåt o Julle vaknade kl.01 å 06, båda ggrna gav jag honom välling o han somnade om, jag gick upp o kollade febern på Robin 37,7 hade han, då va han nyvaken o hade inte ens gått ur sängen än, så för mej e det feber eftersom han brukar ligga strax under 37 grader i normala fall när han e frisk. Jag ringde skolan o sjukanmälde honom, fixade frukost åt Anthon o Nathalie o såg till att dom gick till skolan.
 
Sen plockade jag ur o i diskmaskinen, Vidar o Evelyne tittade på tv, Robin vilade, Julle vaknade 8.45, jag bytte bajsblöja på honom, åt frukost m barnen, sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen, kollade fb, spelade Angry Gran Run, småstädade o plockade undan lite saker, såg till att barnen gjorde sig iordning, barnen spelade o lekte, jag sorterade tvätt, fick lite "hjälp" av Julle m det o satte igång en tvättmaskin.
 
Här kommer några bilder på mej o Julle...
 
 
Robin duschade, jag tog fram rena kläder åt honom, svärmor ringde, jag duschade Julle o klädde på honom rena kläder, fixade lunch, vi åt, jag klippte Julles naglar, han sov middag, Anthon o Nathalie kom hem, Nathalie va ute en stund o slängde sopor o tog in posten åt mej, Anthon o Nathalie åt mellis när Nathalie kom in igen, jag sköljde disk, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, packade upp lite saker Anthon o Nathalie haft m sig till skolan, hängde upp deras ytterkläder på tork, packade om skolväskorna till imorgon, drack Chai Latte o åt några kakor, kollade fb igen, Robin blev hängig o vilade en stund o Julle vaknade, Anthon leker m Julle nu.
 
Här kommer lite bilder från dagens lunch...
 
 
Jag har "bara" ont i EN tand idag, har lite huvudvärk o magsmärtorna pga roliga veckan va hemska imorse men dom kommer o går, just nu e det okej faktiskt. Jag har blivit lite förkyld oxå, dvs mer än vanligt, snorig e jag ju alltid, men jag har ont i ett öra till o från på den sidan den just för tillfället värkande tanden sitter, så d har nog m det o göra. Tur att jag har så mkt o göra att jag inte hinner känna efter så mkt ;-)
 
Nu ska jag hänga tvätt o laga middag... d blir soppa, som vi brukar äta på tisdagarna när Mathias inte e hemma. Han äter o sover hos sina föräldrar idag. Efter middagen ska jag ta hand om disken, Nathalie ska duschas, jag ska ta fram rena kläder till henne, barnen ska nattas o sen blir d nog att kolla fb o titta på tv en stund. Å såklart prata m Mathias i telefon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0