Jobbig dag

Julius vaknade 3.50 imorse o fick välling, Anthon o Robin åt frukost o gick till skolan, jag plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, torkadeköksbordet, spisen o köksbänkarna, jag duschade, Julle vaknade 9.30, jag åt frukost m mina 4 små <3 Mathias ringde, jag sköljde disk, rensade skafferiet, gick ner till garaget o skyfflade ihop pelletsen i pelletspannan så att inte skruven som matar fram pelletsen skulle bli synlig el stanna, vi måste köpa pellets idag för d va inte så mkt kvar i pannan, men räcker idag iaf.
 
Jag skrev matlista, Nathalie Vidar o Evelyne spelade tv-spel o lekte m lego, Julle bulle busade bredvid mej i köket, jag rensade reklam o tidningar o slängde en massa, vi åt lunch, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, jag sköljde disk, forts rensa reklam/tidningar, gick ner o tittade till pelletspannan igen o skyfflade ihop pellets ännu en gång, men d va lugnt, hade knappt minskat nåt alls.
 
Sen kollade jag o skrev lite på fb på datorn, Mathias ringde, klädde på dom 4 små deras ytterkläder, Evelyne skrek att hennes strumpor satt fel o sen va d knöligt i skorna sa hon, Mathias ringde igen, då va han på Ica Maxi o hade redan köpt pellets o stod o väntade på oss. Då blev d lite stressigt att komma iväg så fort som möjligt... lättare sagt än gjort m en trotsig 3-åring, en gnällig o trött 1-åring o så Nathalie o Vidar som va otåliga o ville springa ut till bussen för att komma iväg. Evelyne ville inte sitta på sin plats i bussen o va jättearg o skrek om d, då blev jag oxå arg o irriterad. När jag startade bussen o skulle åka iväg så kom vi först inte 1 cm, däcken bara snurrade i snön, d va för halt, så jag backade lite o körde sen framåt igen o då kom vi iväg.
 
Så när jag väl kom till Ica Maxi idag va jag så arg o ledsen att jag höll på o börja gråta. Vi mötte Mathias, han slängde lite skräp, vi handlade, alla va trötta o hungriga, vi åkte hem o packade upp, Mathias lagade mat, jag matade Julle, vi åt tacos, jag sköljde disken, snyggade till spisen o torkade köksbordet, barnen tittade på film, jag fixade popcorn jordnötsringar o godis åt dom.
 
Mathias o jag pratade en stund, Mathias blandade välling o nattade barnen, sen satt han vid datorn en stund o jag kollade fb i mobilen innan jag samlade ihop mina sista krafter till att blogga. Jag e så ledsen, upprörd o besviken på en massa saker att jag känner mej alldeles tömd på energi o glädje.
 
Jag önskar dej en trevlig o mysig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0