Tandis besök o duschning m.m

Inatt sov Julius hela natten. Imorse gick Mathias upp m Anthon o Robin o fixade frukost åt dom o såg till att dom kom iväg till skolan. Jag o Julius sov till 8.30 o Nathalie Vidar o Evelyne va redan uppe då. Vi åt frukost o gjorde oss iordning. Jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, plockade o fixade o borstade tänderna på dom små. Mathias kaklade på lilla toan. Jag gav dom små bananer o Julius fick välling. Sen bar jag o Mathias ut lite saker till bussen, jag ställde in en vagn i den, borstade av den o sen åkte jag m Nathalie Vidar o Julius till stan.
 
Jag va hos tandläkaren m dom alla 3. Dom undersökte deras tänder, vi pratade lite jag o tandhygienisten o sen fick Nathalie o Vidar varsin leksak o Julle fick en tandborste. Sen gick vi till Apoteket, slängde skräp, pantade flaskor o burkar o handlade på Coop Forum. Vi drömde oss bort en stund o smakade Polly Charter när vi satt i bilen. Efter d åkte vi hem. Här e några bilder på oss å Pollysarna i bussen...
 
 
Mathias hade sotat ur pannan, kaklat o ätit lunch m Evelyne när vi kom hem o så hade sotaren varit här. Mathias hade pratat lite m honom o allt såg bra ut. Alltid skönt o höra. Robin hade kommit hem från skolan o hade en kompis här en stund idag. Jag bar in o packade upp d vi handlat o sen fixade jag lunch/mellis åt oss o Anthon som kom hem strax efter oss. Robin o hans kompis hade redan ätit mellis. Julle bajsade oxå mitt i allt o jag bytte blöja på honom, sen började jag laga maten till kvällen, Mathias kom o tog över, jag packade innebandyväskorna, plockade ur diskmaskinen, la in tvätt i torktumlaren o satte igång en till tvättmaskin. Robins kompis åkte hem. Mathias åt några köttbullsmackor o Anthon o Robin åt kebab m pommes kebabsåser o sallad till middag, sen åkte dom på innebandyträning.
 
Jag sköljde o ställde in ett stort diskberg i diskmaskinen, satte igång den o diskade lite för hand, sen duschade jag Evelyne. Mathias Anthon o Robin kom hem o åt lite mackor, jag duschade Vidar o Nathalie, sist duschade jag m Julle. Så nu e alla rena o fina inför Julles födelsedag imorgon!! Jag packade skolväskorna, hängde tvätt, tog ut tvätt ur torktumlaren o la in mer tvätt i den, Mathias gjorde en matteläxa m Anthon. Jag började natta barnen o Mathias hjälpte till lite m det.
 
Nu sover dom allihop o jag o Mathias ska kolla på Familjen Annorlunda på datorn eftersom vi missade d på tv. Sen ska d blandas välling o bäras upp tvätt från torktumlaren i tvättstugan innan man äntligen kan gå o sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0