Otrevlig överraskning...

Evelyne vaknade inatt o hade kissat ner sin säng vid 1-tiden, åh va glad man blir då. NOT!!
Gick upp imorse, Anthon o Robin åt frukost, jag ringde förskoleklassen o sa att Nathalie får va hemma dom 2 dagarna som e kvar innan sportlovet börjar. Hon e förkyld o så går d magsjuka i hennes grupp igen. Anthon o Robin gick till skolan.
 
Jag o dom små åt frukost, jag plockade i diskmaskinen o satte igång den, diskade lite för hand, packade innebandyväskorna, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, skrev alla hjärtans dags kort, Mathias ringde, vi åt lunch, jag sköljde disk, la in tvätt i torktumlaren, satte igång en till tvättmaskin, skrev matlista m det nödvändigaste o klädde på alla dom små deras ytterkläder.
 
 
Så gick vi till affären, d va tungt idag o dra syskonvagnen dit, men d gick, vi postade några kort, handlade lite o gick hem igen, barnen lekte ute medan jag gick in m varorna o packade upp dom, Anthon o Robin kom hem o dom ville va inne, jag gick ut o skottade snö, dom små forts leka i snön, Mathias kom hem, han hjälpte mej m den sista snöskottningen... ja alltså för idag... nu vräker d ju ner ännu mer igen!! Jag blir tokig!! Min rygg orkar inte mer snöskottning, den värker som aldrig förr.
 
Vi gick in allihop, Anthon o Robin hade ätit mat som blivit över sen igår o Mathias åt lite smörgåsar, sen åkte dom iväg på innebandyträning, jag hängde upp alla blöta ytterkläder, lagade mat, hängde tvätt, jag o dom små åt wokade kycklingfiléer i thaisås m ris till, jag sköljde disken, spelade lite på mobilen, Mathias Anthon o Robin kom hem, dom åt mat, alla åt semlor utom jag o Julle, jag äter min lite senare om jag orkar.
 
Jag hämtade upp tvätt ur torktumlaren o la in mer tvätt i den, vi nattade barnen, jag packade skolväskorna o snart ska vi se Drömmen om landet jag o Mathias. Sen blir d natti natti.
 
Mathias bil e fortf kvar på verkstan o tydligen hade en bromskloss gått sönder när dom höll på m bilen så nu blir d inte bara växellådsbytet, utan ännu dyrare, hua mer än 10.000kr!!! Skoj. Jag har varit billös i flera veckor nu o börjar få lite panik då jag har fått en tandläkartid till ett av barnen på fredag förmiddag... bilverkstan har sagt att bilen blir klar imorgon, men tänk om den inte blir d då... tandläkarbesöket måste ju avbokas senast imorgon förmiddag... hur ska jag göra. Hm, får sova på saken.
Till saken hör att d va Mathias som ringde o frågade hur d går m bilen, så dom hade tänkt montera på en ny bromskloss utan att fråga oss om det e okej. Visst d måste lagas, men vi kanske inte hade varit beredda att laga bilen för så mkt pengar. Nåja nu blir d gjort iaf o dom e duktiga på den bilverkstan o brukar alltid hjälpa oss.
Men när Mathias berättade d här för mej så kändes d som en otrevlig överraskning :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0