Lugn lördag

Hela familjen åt frukost tillsammans imorse. Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, barnen städade på sina rum, Mathias dammsög hela undervåningen o trappan till övervåningen, jag duschade Nathalie Evelyne o Vidar, hjälpte Anthon o Robin att tvätta håret, sen duschade dom själva, jag gjorde rent badrumsspegeln, toan o handfaten i badrummet.
 
Vi åt lunch, Julle sov middag, Evelyne spelade dataspel, Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar gick till affären o handlade, dom kom hem o lämnade varorna o gick sen iväg igen på en promenad, jag packade upp varorna. När Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar kom tillbaks åt vi lördagsgodis. Sen vilade Mathias på soffan o jag gjorde en massa ärenden via internet på FK:s hemsida.
 
Mathias lagade maten m lite hjälp av Anthon o Robin, dom små lekte o spelade, vi åt tacos, jag o Mathias hjälptes åt m disken, vi sköljde den, plockade ur diskmaskinen, ställde in den smutsiga disken i diskmaskinen o satte igång den. Här kommer lite bilder från middagen...
 
 
Jag mår lite bättre nu, men e fortf lite yr, trött o orkeslös. Julle e oxå mkt bättre, men även han e trött o så hostar han fortf. Den elaka hostan har jag oxå.
 
Nu kollar några av barnen på film, Julle har fått välling, Nathalie ritar o Robin spelar dator.
 
Snart blir d popcorn o Melodifestivalen. Trevlig kväll allihop!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0