Klinkerdags på toan o pulkaåkning

Mathias gick upp m Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne o åt frukost. Jag vaknade strax efter dom o gick upp o åt frukost jag med o sköljde disk, Anthon o Vidar duschade, Nathalie duschade, Julle vaknade sent idag igen, jag gav honom gröt, la till lite nya appar i mobilen, En kompis till Robin ringde o han kom hem till oss, Mathias la klinkergolv på lilla toan, jag lekte m Julle o fixade i köket, la fram bröd o mat till lunchen o kvällen, började fixa lunchen, skalade o skar potatis i tärningar o kokade dom, gjorde omelett, Mathias duschade m Evelyne o sen stekte han korv o potatis, vi hjälptes åt o plocka ur o i diskmaskinen, jag satte igång den o vi åt lunch, d blev alltså stekt potatis o korv m omelett till.
 
 
Mathias bytte lakan i Julles säng eftersom Julle hade kissat igenom blöjan nu igen, Julle sov middag, Mathias Anthon Robin o hans kompis, Nathalie o Vidar gick till pulkabacken, jag sköljde disken, torkade rent spisen o köksbordet o spelade lite på mobilen. När Mathias Anthon Robin o hans kompis, Nathalie o Vidar kom hem så fixade jag fika åt oss allihop.
 
Julle fick ju feber inatt o han har fortf feber, imorse 38,1 o nu ikväll 39,4. Han e snorig o nyser o verkar lite hängig. Så jag undrar om d verkligen e pga vaccinationen som han fick feber. Jag har lite ont i halsen, huvet, öronen, ont i magen pga roliga veckan, tandvärk, e snorig o nyser titt som tätt.
 
Efter fikat satte jag igång en tvättmaskin, Julle vaknade, jag kollade fb o skickade ett mail, Mathias vilade på soffan, Robins kompis gick hem, Mathias lagade mat, vi åt hemlagade hamburgare!! Jag gav Julle gröt, sköljde disk, hängde tvätt, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, nattade barnen o blandade välling.
 
 
Nu ska jag kolla fb för sista gången idag o sen blir d att se d senaste avsnittet av Det Okända innan jag går o lägger mej. Mathias sover redan på soffan.
 
Här kommer en bild från igår kväll när alla barnen tittade på Melodifestivalen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0