Kakling o storhandling

Mathias gick upp m Anthon Robin o Nathalie imorse, han såg till att dom åt frukost o gick till skolan, sen åt han frukost m dom små, så började han kakla inne på lilla toan. Jag o Julius sov o vaknade sent, han o jag gick inte upp förrän kl.10.40, jag gjorde mej iordning, åt frukost, gav Julle gröt o spelade Angry Gran Run.
 
Jag gjorde lunch åt Vidar o Evelyne, dom åt, jag sköljde disken, sen spelade dom dataspel o tvspel, jag skrev en matlista o tittade igenom reklamhögen. Robin o Nathalie kom hem o åt mellis, så bar jag ut lite skräp till bussen o åt en macka. Sen åkte jag o Nathalie till stan o STORhandlade på Ica Maxi.
 
 
Mathias hade fortsatt kakla här hemma under tiden medan Julle sov middag, Anthon hade kommit hem från sin långdag i skolan o Mathias hade lagat mat o alla hade ätit när jag o Nathalie kom hem. Jag bar in varorna o packade upp dom medan Nathalie åt middag, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning.
 
 
Jag sköljde disken, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, dom små lekte o lyssnade på musik på Youtube under tiden. Mathias Anthon o Robin kom hem, dom åt lite mackor, Mathias duschade, jag packade skolväskorna o Mathias nattade dom små, alla utom Julle som leker i full rulle.
 
 
Snart ska även Anthon o Robin gå o lägga sig o jag o Mathias ska titta på Familjen Annorlunda som vi har pausat på tv o äta nåt gott. Sen blir d till o kolla fb o gå o lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0