Fredagsmys i sjukstugan

Anthon o Robin gick till skolan. Resten av familjen åt frukost tillsammans strax efter 8. Sen gick jag o Julle o la oss igen o sov till 11.30. Då kom Mathias o tog upp Julius ur sängen. Jag låg kvar i sängen o vilade ca 1 tim till. Influensan e en jädra energitjuv!! Man orkar ingenting knappt. Mathias fick ont i huvet ett tag oxå... Då tänkte jag ojoj, inte innan jag hunnit bli frisk, hur ska detta gå...?!
 
Jag sov alltså bort halva den här dagen oxå. Gick upp o tog en dusch, känner mej fortf lite yr o svag, men d gick bättre än förra gången. Mathias huvudvärk gick över så jag hoppas att han står på benen några dagar till iaf o helst att han slipper bli sjuk såklart. Mathias o dom små åt lunch, jag åt strax efter dom, sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, Anthon o Robin kom hem från skolan o åt mellis, sen spelade Mathias kort m Nathalie o Vidar, Anthon spelade på Mathias mbl, Robin spelade dator o Evelyne o Julle lekte.
 
 
Mathias vilade en stund på soffan o så började han m middagen. Jag kollade fb o gosade m Julle bulle ♥ Vi åt wokad kycklingfilé i jordnötssås m ris o grönsaker till som Mathias lagat. Här kommer några bilder från middagen...
 
 
Jag sköljde disken o torkade i köket, Mathias fixade fredagsmys på övervåningen åt barnen m film o popcorn, å sen nattade han barnen (iaf dom små, utom Julle) när det va paus i hockeyn. När jag har bloggat hade jag tänkt busa m Julle innan d blir dags för honom oxå att sova, men alldeles nyss blev han trött o nu har Mathias gett honom välling, bytt blöja på honom o lagt honom i sängen.
 
Stackars Julle, han hostar nästan likadant som där innan jul då han va dålig förra gången. Tur vi har hostmedicin som e luftrörsvidgande att ge honom.
 
Nu ska Mathias titta vidare på hockeyn o jag hoppas på att kanske se en film. Äta chips m dip ska jag iaf göra för dippen e redan färdigblandad o klar, så här ska fredagsmysas bort influensan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0