Flyttsnack

Imorse gjorde Anthon o Robin frukost o hela familjen åt tillsammans. Jag plockade ur o i diskmaskinen.
 
Sen pratade vi vidare om våra flyttplaner. Allt e ju så mkt svårare nu än innan dom nya bolånereglerna infördes. Nu måste vi sälja vårt hus först innan vi köper ett nytt, enligt banken. Då gäller d ju att allt klaffar, att vårt hus blir sålt inom en inte allt för lång tid, att tillträdet för dom nya som ska flytta in i vårt hus e okej för både oss o dom o att vi hittar ett hus som vi vill ha där tillträdet stämmer överens m när vi ska ut från vårt hus. Vi varken kan el tänker ta va som helst. Men som sagt, d kan lösa sig o vi har några förslag.
 
 
Hojta till om du el någon du känner ev kan va intresserad av att köpa vårt hus, eftersom d lättaste enligt bankens rekommendationer e att vi hittar en köpare till vårt hus så att vi vet att vi blir av m det.
 
Jag plockade ögonbrynen, sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, Mathias lagade en garderob, Mathias o jag vek massa tvätt tillsammans, vi åt tacolunch, Julle sov middag, jag sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, Mathias vek mer tvätt, jag blandade välling o hängde tvätt. Mathias o jag hjälptes åt att lägga in den nyvikta tvätten i garderober/byråer.
 
 
Julle vaknade, jag duschade honom o klädde på honom rena kläder, sen skar jag kött i bitar o gjorde en marinad som jag la köttet i, Mathias skalade potatis o skar dom i klyftor, jag fixade sallad o salladsdressing. Sen blev d lite Julle bulle gos för mej <3
 
 
Idag har jag huvudvärk igen, känns nästan migränliknande. Brukar ha d ofta nuförtiden, e tydligen en mindre trevlig biverkning av p-pillrena :-(
 
 
Nu steker Mathias köttet o snart ska vi äta klyftpotatis o marinerad fläskytterfilé m kantarellsås o sallad till.
 
Sen ska disken tas om hand, tvätt ska hämtas upp från torktumlaren o vikas, barnen ska nattas, skolväskorna packas inför morgondagen o därefter blir d lite chips m dip framför tvn m Mathias.
 
Här kommer en bild från igår kväll när vi tittade på Melodifestivalen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0