En vanlig dag i mitt liv

Gick upp o såg till att Anthon o Robin åt frukost o gick till skolan, ringde förskoleklassen o sa att Nathalie får va hemma resten av veckan pga att hon e trött o förkyld. Jag tog upp Julle ur sängen o han hade kissat igenom, åt frukost m dom små, plockade ur o i diskmaskinen, busade m Julle, la till några appar i min mbl, såg till att alla barnen klädde på sig, Evelyne hade kissat i nattblöjan så jag tvättade av henne, sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin.
 
Julle bajsade så jag bytte blöja på honom, jag packade Anthon o Robins innebandyväskor, la fram mat till kvällen, åt lunch m dom små, gick upp för o lägga Julius att sova middag, upptäckte då att jag glömt o bädda rent i hans säng där han hade kissat igenom, så där fanns varken kudde täcke el lakan, jag bäddade åt honom, la honom i sängen gick ner o satte mej o fortsatte äta lunch, då ropar Evelyne att hon e klar, hon satt på toa... bara o gå upp en våning igen o torka bajsrumpa, gick ner o satte mej o åt del 3 av min nu kalla lunch o hörde då från källaren att tvättmaskinen centrifugerade, jaha då va d nästa jobb då, suck!!
 
 
Nog för att jag gillar när d händer saker hela tiden, men kan ju va skönt o få sitta ner mer än 1 sekund i streck nån gång då o då... e det för mkt begärt?! Allt händer jämt på samma gång.
 
Jag gick ner i tvättstugan o la in tvätt i torktumlaren, hängde lite tvätt, satte igång en till tvättmaskin, vek tvätt o la in den i garderober/byråer, ringde Mathias, andades ut... satte mej vid datorn en stund m en kopp cappucino o några småkakor o anmälde en tandskada på vårt försäkringsbolags hemsida, d va när Evelyne ramlade från Nathalies rygg o slog i sina framtänder i november som skulle anmälas, har inte hunnit m sånt o man måste ju anmäla skador inom 2 år tror jag det e, så nu blev d äntligen gjort.
 
Sen kom Anthon o Robin hem, jag packade upp deras skolväskor, gjorde rent spisen, hängde tvätt, Julle vaknade o jag tog upp honom, jag lagade middag, då började alla barnen o springa omkring o skrika o va helt vilda, jag vet inte va som flög i dom, men alltså dom lyssnade inte alls när jag sa till dom o jag kunde ju inte låta maten bränna fast på spisen, men jag sa till dom massor av ggr att dom inte fick springa omkring o att dom måste lugna ner sig o så motade jag bort dom från köket o sa att där kunde dom inte springa runt för då kan jag inte laga mat.
 
 
Mathias kom hem, han åkte direkt o lämnade Passaten på bilverkstan, när han kom hem åt vi Tagliatelle m pastasås o bacon, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag sköljde o ställde in disken i diskmaskinen o satte igång den, blandade välling, duschade o klippte naglarna på Nathalie Vidar o Evelyne. Mathias Anthon o Robin kom hem, Mathias duschade m Julle, jag klädde på Julle o klippte hans naglar oxå.
 
Så nattade jag barnen o Mathias fyllde på pellets i pannan o skottade snö. Nu tittar han på fotbollen. Själv ska jag kolla fb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0