Tomtfix o köttbullar

När frukosten va avklarad blev diskberget eliminerat, diskmaskinen ur/iplockad, köket torkat o 5 av 6 barn duschade o fick rena kläder på sig. Robin duschade igår. Så lekte några av barnen ute o några spelade dataspel. Julle har blivit dunderförkyld m krupphosta rinnsnuva m.m, så han sov inget vidare inatt. Jag e oxå förkyld o har svårt o andas.
 
Busade m Julle, gav honom välling o så sov han middag. Vi åt lunch o Robin gick till en kompis. Jag har varit/är lite seg idag pga förkylningen o Julle har d verkligen inte lätt m hosta o snor.
 
Mathias har varit ute m några av barnen o fixat på tomten. Barnen bråkade o skrek o sprang in typ 30ggr o avbröt mej när jag betalade räkningar o deklarerade på internet. Men åh va skönt d va att få dom sakerna gjorda!! Sen gick alla in, Julle vaknade o Robin kom hem. Jag lagade mat.
 
Bild: Mathias har varit ute m några av barnen o fixat på tomten. Barnen bråkade o skrek o sprang in typ 30ggr o avbröt mej när jag betalade räkningar o deklarerade på internet. Nu e alla inne, Julle e vaken o Robin har kommit hem. Matlagningen pågår för fullt!
 
Vi åt makaroner o köttbullar, jag sköljde disk, fyllde diskmaskinen o satte igång den, kollade fb för sjuttielfte gången idag :-) sen åt vi glass, jag torkade i köket, vi nattade dom två minsta, som nu sover sött.
 
Nu tittar Mathias på Mästarnas mästare på tv, Anthon o Vidar leker o Robin hjälper Nathalie m ett dataspel. Strax ska Anthon Robin Nathalie o Vidar oxå gå o lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0