Städmani

Vi åt frukost, Mathias plockade ur diskmaskinen, jag sköljde disk ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, busade m Julle, han blev trött , fick välling o sov middag, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, vek tvätt, städade toaletten handfatet badrumsskåpet o badkaret i källaren o torkade av motionscykeln. Mathias vilade.
 
Sen dukade Mathias fram tacos som blivit över från igår o han, Anthon, Robin, Nathalie, Vidar o Evelyne åt. Mathias sköljde disk o sen hjälptes han o jag åt att hänga tvätt, Julle vaknade, Mathias gick ut m Anthon Robin Nathalie o Vidar, jag matade Julle o åt min tacolunch. När Mathias o dom 4 äldsta kom in igen så fikade vi.
 
Sen tittade Mathias på fotboll på tv, jag städade lilla toan inkl handfatet o spegeln på undervåningen o torkade golvet där, jag städade badrummet på övervåningen toaletten, dubbelhandfaten spegeln o duschen o torkade badrumsgolvet, Nathalie duschade, Mathias lagade mat, jag dammsög stora o lilla hallen o köket o torkade golven där o så dammsög jag matrummet, Mathias matade Julle, sen åt han o barnen korvstroganoff o ris, Mathias packade sin innebandyväska.
 
Jag duschade o klippte alla barnens naglar, Mathias åkte på innebandyträning, jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den. Sen blandade jag välling, packade skolväskorna o nattade barnen.
 
När jag har bloggat ska jag kolla fb o sen invänta Mathias o så ska han o jag äta lite smörgåsar o dricka en kopp te tillsammans ♥ Söndagsmys ♥
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0