Det går runt runt runt...

Jag gav Julle alvedon o välling o nattade honom vid 20 o han vaknade till vid 22, men somnade om ganska snart. Jag gick o la mej strax före 23. Julle vaknade igen vid 4, fick alvedon o välling o somnade om ca 30 min senare. Sen vaknade han 8.30. Då hade Anthon Robin o Nathalie ätit frukost o gått till skolan o jag hade hunnit duscha. Jag åt frukost m dom små, plockade ur diskmaskinen, torkade i köket, busade m Julle o han sov middag.
 
Vidar o Evelyne spelade dataspel, jag sorterade tvätt, la fram mat till kvällen, satte igång en tvättmaskin o sorterade ännu mer tvätt, vek tvätt, fixade lunch, vi åt risgrynsgröt. Julle vaknade, jag klädde på Vidar Evelyne o Julle ytterkläder o vi gick till skolan o hämtade Nathalie o en kompis till henne.
 
När vi kom hem gick Nathalie o hennes kompis in o lekte, Vidar o Evelyne lekte ute o Julle satt i vagnen, medan jag la in sommardäcken i bussen o kollade pelletspannan. Sen tappade Evelyne bort en handske som vi letade efter. När vi gått runt huset o på tomten två varv så hittade jag den äntligen bland en massa grenar.
 
Vi gick in, jag hängde upp alla ytterkläder, vi fikade, jag hängde tvätt o satte igång en till tvättmaskin, Anthon o Robin kom hem, barnen lekte, jag vek mängder av tvätt o la in den i garderober/byråer. Jag lagade mat, Mathias kom hem o hjälpte till m maten, Nathalies kompis åkte hem, vi åt Tagliatelle m Carbonarasås o bacon. 
 
Jag sköljde disken, fyllde diskmaskinen o körde den, torkade i köket, blandade välling, hängde mer tvätt, nattade barnen o packade skolväskorna.
 
Nu ska jag o Mathias titta på Arga Snickaren o fika, sen blir d kolla fb o gå o lägga sig.
 
Mina dagar bara går runt runt runt m samma gamla vanliga sysslor, sortera tvätt tvätta vika tvätt hänga tvätt diska städa laga mat fixa frukost lunch mellis fika middag planera mat inför kvällen handla skriva matlista busa m barnen blanda välling hålla rent i köket packa väskor duscha barn ta fram kläder till barn natta barn osv. Men det e ju så mitt liv ser ut o det e exakt dom sakerna jag vill lägga min tid på. Hemmet o barnen.
 
Hur jag orkar trots sömnbristen o alla tusen sysslor?! Jo, för att jag vill orka o man orkar det man verkligen vill. Jag älskar mina barn o jag älskar mitt hem, så varför inte lägga all sin tid på det som gör mej lycklig o får mej att må bra. Visst är det mycket jobb, men det är värt det tycker jag. Om jag är riktigt trött o orkeslös nån dag så drar jag bara ner på tempot den dagen o sen brukar det kännas bättre nästa dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0