Den fruktade smittan kan va här...

Julle vaknade bara en gång inatt vid 3.15, fick välling o bökade runt en stund innan han somnade om ca 30 min senare, jag fick sova totalt 8 tim, men osammanhängande. Känner mej lite piggare än igår, men det e svårt att ta igen sömn.
 
Anthon o Robin åt frukost o gick till skolan, jag åt frukost m dom små, plockade ur diskmaskinen, tog fram mat till ikväll, kollade igenom dom nya kläderna jag köpt till mej medan Julle bulle röjde i köksskåpen :-) Jag städade efter honom, kollade igenom Ica Maxi kvittot från igår, vi åt lunch, Julle sov middag, jag fixade till köket, rensade reklam o tidningshögen, Anthon kom hem o Robin va hos en kompis.
 
Jag fortsatte rensa tidningar/reklam, Mathias kom hem, vi kollade på hus på Hemnet, jag o Anthon började m maten, jag matade Julle, Mathias stekte köttfärs, vi åt tacos.
 
Sen sköljde jag disk fyllde diskmaskinen o körde den, fixade fredagsmyset till barnen som blev popcorn godis o film, så ringde telefonen. Robin hade kräkts. Mathias kastade sig iväg i bilen o hämtade honom, jag nattade Julle, bäddade åt Robin i våningssängens undre säng o till Anthon i ett rum på övervåningen.
 
Mathias o Robin kom hem, Robin gick o la sig, jag satte igång en tvättmaskin m Robins kläder, vi nattade barnen. Nu ska vi försöka fredagsmysa jag o Mathias o hoppas på att ingen mer kräks. Jag verkligen avskyr den ovissheten, e det magsjuka el nåt annat, kommer nästa barn att kräkas inatt osv osv.
 
Robin säger att han hade mått bra i skolan idag, han hade känt sig åksjuk på skolbussen på vägen hem till hans kompis, sen hade han fått ont i huvet o känt sig hängig. Dom hade ätit kakor o en våffla m grädde o sylt till mellis o senare middag. Då hade Robin knappt hunnit smaka på maten innan han kräktes. Vi lär ju märka om det e magsjuka. Då syns vi väl till Midsommar ungefär kära vänner. Jag vill verkligen inte ha den skiten!! Jag e ju sån som håller mej in i det sista när jag mår illa, tills jag liknar Fiona i Shrek, jag hatar att kräkas :-S
 
Å jag som just kommit ikapp m tvätten för den här gången, tur i oturen om vi ska spy nu i några veckor framöver här hemma. HUA!!! Hjälp, jag vill inte, orkar inte, som grädde på moset efter alla sömnlösa nätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0