Bor nästan i köket

Julle sov hela natten, men Evelyne väckte honom o mej 30 min innan vi skulle upp, hon behövde kissa o ville inte va ensam på toa, lilla gosan. Ingen av oss lyckades somna om. Jag gick upp vid 7.15 o gjorde mej iordning o fixade frukost till barnen, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag plockade ur diskmaskinen o torkade i köket, gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne.
 
När jag o Julle kom hem röjde han i köket o jag vek tvätt o la in den i garderober/byråer, gav Julle mat, han sov middag, jag plockade/fixade lite, åt lunch, skrev mail, sköljde disk, bokade besiktningstid för Passaten, väckte Julle, vi gick o hämtade Nathalie i skolan o Vidar o Evelyne på dagis.
 
När vi kom hem hängde jag upp alla ytterkläder, vi fikade, Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis o sen gick dom o Nathalie ut o sålde majblommor idag igen, jag sköljde disk ställde in den i diskmaskinen, torkade köksbordet o bänkarna, diskade lite för hand, Mathias kom hem, han stack ut o sprang en sväng o jag lagade mat.
 
Mathias duschade när han kom tillbaks, Anthon Robin o Nathalie kom hem, vi åt Pytt i Panna m stekta ägg rödbetor o saltgurka, Anthon Robin o Nathalie gick ut o sålde mer majblommor, jag sköljde disken fyllde diskmaskinen o körde den, torkade i köket, Mathias lekte ute m Julle o Anthon Robin o Nathalie cyklade.
 
 
När dom kom in så duschade jag Vidar o Evelyne, tog fram rena kläder till dom o vi nattade dom 4 minsta. Sen kollade jag fb o Mathias bredde sina mackor tills imorgon. Därefter tittade jag o Mathias på Arga Snickaren, Anthon o Robin gick o la sig, jag packade skolväskorna o nu har Mathias oxå gått o lagt sig. Bara jag som e uppe. Jag ska kolla fb en sista gång innan jag går o lägger mej. Det har känts som att jag mer el mindre har bott i köket idag. Har i stort sett mest hållt till där o fixat o grejat o gjort fint, känns som om jag aldrig blir färdig där, d finns alltid nåt att göra i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0