¤ Mathias å min 13½ årsdag & 13 års förlovningsdag ¤

Imorse låg jag kvar lite extra länge, ända till kl.07.55 eftersom jag hade ställt larm på mobilen kl.07.15 o när den ringde så hörde jag att Anthon o Robin redan va uppe o dom åt frukost. När jag gick upp där strax före kl.8 såg jag till att Anthon o Robin fick på sig ytterkläderna o kom iväg till skolan i tid. Sen åt jag Nathalie Vidar o Evelyne frukost. Mathias ringde vid 8.15 o ville ha telnr till Folktandvården. Han hade legat vaken inatt o haft ont i en visdomstand. Den har värkt till o från en längre tid nu så han stod inte ut längre utan kände att han måste få en akuttid snabbt o det fick han redan idag.
 
Sen tog jag av Evelyne blöjan, hon kissade på toan, jag klädde på dom små, Nathalie va ledig från skolan idag o Vidar o Evelyne va lediga från dagis. Julius vaknade o jag bytte blöja på honom, Nathalie Vidar o Evelyne tittade på tv, Evelyne kissade på sig på vardagsrumsgolvet typ överallt i hela rummet, på två mattor o lite här o var hela vägen längs golvet o uppför hela trappan o lite i badrummet. Det tog ett tag o torka upp allt. Nathalie matade Julius. Jag bytte blöja på Julius igen, Evelyne kissade på toan o nu kom hon själv på att hon behövde d.
 
 
Jag bäddade sängarna o när jag drog upp rullgardinerna möttes jag av ett otrevligt väder... ösregn o det blåste nästan storm.
 
 
Julius e kladdig i ögonen o jättesnorig fortf stackarn, undra när d ska gå över...
 
Jag gjorde flätor på Nathalie o mej själv. Evelyne bajsade på toan o hade torkat sig själv till o med, men jag hjälpte henne lite oxå. Jag satte igång en tvättmaskin, lagade lunch, vi åt. Anledningen till att jag nästan aldrig skriver va vi äter till lunch e att nästan alla äter olika saker, så d skulle helt enkelt bli för jobbigt. Jag blandade mjölkersättning, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, Evelyne kissade på toan igen, jag torkade av köksbordet, sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, betalade en faktura o kollade kontot, va som dragits osv.
 
Här kommer bilder på Nathalie o mej m flätor...

Mathias va hos tandläkaren o tanden han har ont i visade sig behöva rotfyllas, han handlade lite mjölk o fil på Ica i stan o köpte m sig thaimat på vägen hem, jag skrev ett kärlekskort till Mathias, Anthon o Evelyne ritade, Robin Vidar o Nathalie spelade data- och tvspel, Julius sov, när han vaknade bytte jag blöja på honom, Mathias kom hem, jag fick blommor å choklad av honom, jag packade upp varorna som han handlat, Mathias gick ut o reste upp hamocken som låg ner för den hade blåst omkull i ovädret, sen satte han sig vid datorn, jag hängde tvätt, satte igång ytterligare en tvättmaskin, vi åt middag, thaimat från Vita Elefanten, Mathias matade Julius.
 
Här kommer en bild på blommorna jag fick av Mathias idag...
 
 
Jag sköljde disken, torkade köksbordet o köksbänken, gav barnen glass, Mathias bytte blöja på Julius, barnen fick popcorn som jag fixat åt dom, Evelyne kissade på sig i vardagsrummet igen så nu har vi tagit bort alla mattor så d blir lättare o torka upp när d händer såna olyckor en tid framöver, jag tog hand om tvätt igen, hängde lite o satte igång torktumlaren m resten, drack en Chai Latte o åt en glass, jag o Mathias nattade dom små, Julius fick en flaska o sover nu gott, Anthon o Robin spelar tv-spel, Mathias läser en tidning.
 
Idag firar jag o Mathias alltså 13 ½ år ihop + 13 års förlovning <3 Snart ska vi se ett avsnitt av Färjan o sen kramas lite <3
 
Här kommer några kort på oss från nu ikväll...
 


Slutligen kommer några kort på dom små som jag oxå tog idag...
 
 
Trevlig fredagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0