Lite mer på djupet...

Jag började dagen m den obligatoriska rullgardinsuppdragningen, bäddandet av sängar o frukosten. Klädde på dom små, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag tog hand om disken, åt frukost jag oxå, sen gick jag till dagis o lämnade Vidar o Evelyne. När jag kom hem igen skrev jag matlista, smsade, gick igenom reklamhögen, Mathias ringde så jag pratade m honom ett tag, Julius sov en stund, jag bar ut lite saker till bilen, slängde sopor, när Julius vaknade bytte jag blöja på honom o gav honom mat, tog en macka o en kopp te.
 
Sen åkte jag o Julius in till stan för o slänga plast o pappersskräp o handla på Ica Maxi... o jösses va många varor d blev!!! Storhandlade för typ en tredjedel av vår ungefärliga månadskostnad för mat, som inte e så hög som alla tror, än så länge... jag hade lite tajt om tid så när jag kom ut till bilen m berget av varor o Julius i bilbarnstolen högst uppe på alltihopa så fick jag nästan slänga in varorna i bilen för att komma iväg fort...
 
 
Men jag hann precis hem o bära in alla varorna innan Anthon Robin o Nathalie kom hem från skolan, dom hjälpte mej o packa upp varorna, sen åkte jag Nathalie o Julius till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. När vi kom hem åt vi pizza som jag värmde i ugnen, d blev mellis för barnen o en sen lunch för mej.
 
 
Sen bytte jag blöjor, matade Julius, hade en mysig pratstund m Evelyne när Julius sov o dom andra barnen va sysselsatta m sitt, vi pratade om hur hon tycker det e att gå på dagis o om hur hennes dag har varit, va hon åt osv. Jag märker på henne att hon trivs på dagis för hon lyser i hela ansiktet o är så glad när vi pratar om d. Sen frågade jag henne om hon inte hellre skulle va hemma m mamma då, sådär lite på skoj ni vet, jo d vill jag sa hon, gullunge <3 Sånt värmer i hjärtat att höra. Jag tycker att d är viktigt o ta sig tid att prata m vart o ett av barnen för att få reda på deras tankar o visa att jag bryr mej om dem o älskar dem o för att de ska veta att de kan lita på mej o fråga mej om saker, att jag alltid finns där för dem.
 
 
Många tror nog att vi lever i ett ständigt kaos o att vi inte hinner m var o en av barnen, men så e det inte. Jag känner att jag får lite tid m varje barn o att ingen blir bortglömd. Jag säger däremot inte att det e enkelt o få ihop vardagen m alla måsten hit o dit osv, men så länge jag e hemma så lär jag oftast ha koll på d mesta. Visst e det mkt bråk o tjafs oxå mellan barnen, men man måste njuta av de fina o lugna stunderna då man kan samla kraft o energi till de mindre roliga stunderna. Det e mkt jobb m många barn, men oxå mkt glädje. Man måste va beredd att offra väldigt mkt av sin egentid, vilket för mej inte e några problem då jag har litet behov av sådan tid.
 
 
Efter pratstunden m Evelyne tog jag hand om disken efter mellisen, sen va d redan dags o börja m middagen. Mathias kom hem när jag höll på m maten, vi åt kokt färskpotatis färsspett m vitlök o fetaost kalla såser m creme fraiche färskost o vitlök o sallad. Sen diskade jag medan Mathias satt vi datorn en stund o sen började han natta barnen, jag hjälpte till m nattningen när jag va klar i köket o Mathias gick på innebandyträning.
 


 
Nu har jag packat skolväskor till imorgon o alla barn har gått o lagt sig o jag sitter här o bloggar o njuter av en liten chokladkaka o en Chai Latte, det e jag värd efter dagens storhandling tycker jag, d tar på krafterna o handla känner jag, allt packande, uppackande o bärande.
 
Jag spelade in Robinson idag så vi ska titta på d när Mathias kommer hem. Sen blir d nog o kolla lite på fb o så sova, om d inte blir ännu en natt m mkt vak, för Julius e jätteförkyld fortf, han e slemmig i halsen, har ögoninflammation, ont i magen, e snorig o täppt osv. Han vaknade flera ggr inatt o bara skrek helt förtvivlat o vi turades om att vagga honom tills han somnade om varje gång. Man blir så orolig när dom små liven e sjuka o man känner sig så maktlös o han kan ju inte tala om vart han har ont, han har svårt att äta m.m.
 
 
Jag önskar så att Julius får bli frisk snart o att han e bättre redan till imorgon. Sov gott på dej!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0