Julius 7 månadersdag

Som alla andra morgnar gick jag upp o drog upp rullgardinerna, gjorde frukost till barnen, såg till att Anthon Robin o Nathalie kom iväg till skolan i tid, idag m matsäck till killarna o en springslant till skoljoggen som de deltog i idag. Jag bytte blöja på dom små, bäddade sängarna, klädde på dom små o gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne. Julius åt en flaska mjölkersättning på vägen dit o när jag gick hemåt igen så somnade han gott i vagnen.
 
När jag kom hem sorterade jag tvätt, satte igång en tvättmaskin, tog fram mat till kvällen, åt frukost, vek tvätt, smsade, märkte kläder, Julius vaknade o jag busade o gosade m honom, jag packade upp kläderna vi hade m oss när vi va borta i helgen, fixade m tvätten, satte igång ännu en tvättmaskin, vek mera tvätt, gick o hämtade Nathalie i skolan, Julius fick mat på vägen o så gick vi vidare till dagis direkt o hämtade Vidar o Evelyne o hem igen.
 
 
Barnen lekte ute en stund, men d blev bara en massa bråk o tjafs hela tiden så till slut fick jag lov att be dom gå in istället, fixade mellis åt barnen o jag åt en sen lunch, Anthon o Robin kom hem, dom åt oxå mellis, alla barnen fick berätta va dom hade gjort idag i skola/på dagis, Evelyne ritade, Nathalie o Vidar lekte, jag bytte blöja på Julius, Mathias ringde, jag hjälpte Anthon o Robin m läxorna, började m middagen, Mathias kom hem, jag hängde tvätt, fortsatte m middagen, Mathias stack ut o sprang en sväng.
 
 
Robin hjälpte mej att steka korv, Anthon Nathalie Vidar o Evelyne va ute o lekte, Julius satt i köket i barnmatstolen bredvid mej o Robin, vi åt middag, idag bestod den av kokt färskpotatis kokt korv stekt prinskorv o omelett m paprika o oregano, Mathias kom hem o duschade o åt middag, jag tog hand om disken, blandade mjölkersättning, Mathias gick ut m Robin Nathalie o Vidar så dom fick cykla en stund.
 
 
Anthon Evelyne o Julius va inne m mej, jag duschade Evelyne o sen bad jag Vidar komma in så duschade jag honom oxå, tog fram rena kläder åt dom, nattade barnen, drack en kopp Chai Latte, packade skolväskorna, hämtade upp lite ren tvätt i torktumlaren osv. 
 
 
Sen tittade jag o Mathias på Bonde söker fru o åt äppelpaj m glass, Mathias matade Julius m flaska o satte sig sen vid datorn medan jag tittade på Dallas på tvn, Mathias bytte blöja på Julius, gick upp o la sig, jag matade Julius m flaska, nattade honom o nu sitter jag o bloggar, sen ska jag ta en dusch innan jag går o lägger mej.
 
Idag blev Julius 7 månader gammal <3 Jag vägde honom här hemma o han väger nu ca 8700 gram. Sen hjälptes jag o Mathias åt att göra hand om fotavtryck på honom <3
 
Hoppas du har haft en bra dag!! Min dag har varit intensiv som typ alla andra dagar i mitt liv som 6-barnsmamma, men mysig o rolig oxå. Sov nu så sött!!! Det tänker jag göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0