Igår o idag + en viktig varning!!

Igår vaknade jag efter 5,5 timmes sömn. Mathias gick upp då o åkte till jobbet o jag värmde en flaska mjölkersättning till Julius, la mej bredvid honom i vår säng o matade honom, Anthon Robin o Nathalie gick upp o åt frukost o gjorde sig iordning, sen hörde jag att även Vidar o Evelyne va uppe o jag hade inte kunnat somna om så jag gick upp, drog upp rullgardinerna, tog av Evelyne blöjan, gav Vidar o Evelyne frukost, klädde på dom, bäddade sängarna, började skriva matlista medan jag åt frukost, ringde o pratade m Mathias, tog upp Julius o bytte blöja på honom, rensade skafferiet, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, skrev klart matlistan o bar ut några saker till bilen.
 
 
Vidar satt o spelade dator, Evelyne lekte, Julius fick mat, jag blandade mjölkersättning, jag Vidar o Evelyne åt lunch, Julius sov ett tag, jag sköljde disk, torkade matbordet, Vidar o Evelyne lekte m lego, jag plockade ur tvättmaskinen o stoppade in tvätten i torktumlaren, Robin o Nathalie kom hem, dom åt mellis, Julius vaknade, jag dukade av bordet o torkade d, packade skolväskor o Anthons o Robins väskor till innebandyträningen ikväll, rensade reklam o pappershögen, Julius fick mat, Anthon kom hem, jag lagade mat, packade Anthons skolväska o vi åt spaghetti m pastasås till middag.
 
 
Jag sköljde disk, Mathias Anthon o Robin gick till innebandyträningen, Evelyne lekte, Vidar satt vid datorn, Nathalie tittade på när Vidar spelade, jag hämtade upp tvätt ur torktumlaren, duschade Vidar o tog fram rena kläder åt honom, gjorde rent badrumsspegeln, borstade tänder på Vidar o Evelyne o fick på dom pyjamasar. Sen nattade jag dom, jag Nathalie o Julius gjorde oss redo att åka till stan, Julius fick mer mat o ny blöja, sen kom Mathias Anthon o Robin hem, då åkte jag Nathalie o Julius, först hem till en tjej o köpte ett par vinterkängor till Robin o sen vidare till Ica Maxi o storhandlade.
 
 
Därefter hem o Mathias hjälpte mej o bära in varorna o han började packa upp dom medan jag matade Julius, sen hjälpte jag honom att packa upp. Jag o Mathias tittade på Ensam mamma söker på tv o åt chips m dip idag igen, för det e sååå gott!! Julius somnade strax innan vi gick o la oss.
 
 
Idag gick jag upp o drog upp rullgardinerna, bäddade sängarna, åt frukost m barnen, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag tog av Evelyne blöjan, klädde på dom små, bytte blöja på Julius o matade honom, gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne, sen vidare till Öppna Förskolan där Julius fick leka o busa o jag fika o prata m andra föräldrar, d va jättetrevligt.
 
Sen gick jag o Julius hem, han somnade i vagnen, jag åt lunch o pratade m Mathias i telefon, sen ringde en kompis efter att jag smsat honom om ett jätteskumt samtal som jag o Mathias just hade pratat om...
D va nämligen så att under tiden jag pratade m Mathias så ringde d på vår hemtelefon o när jag svarade såg jag i displayen att d va ett nummer till utlandet, först va d tyst i luren o sen började en man prata på engelska, han sa att han ringde från Windows o att jag hade problem o nåt fel m min dator, han frågade om jag visste om d, sen sa han att jag måste sätta mej vid datorn o att han skulle försäkra mej om att detta va okej o han skulle hjälpa mej att lösa dataproblemet... öhhh sen när började Windows ringa runt till privatpersoner o erbjuda gratis hjälp m att lösa datafel?!? Just d, det har dom INTE o kommer aldrig o börja m heller!!!
Detta e alltså personer som ringer för att lura av människor uppgifter o inloggningsinfo osv för att kunna stjäla pengar. Han sa att när vi tex e inne på Hotmail o Facebook osv så sitter personer o försöker ladda ner en massa information från vår dator. Men alltihop e fejk!! Endast försök till bedrägeri o inget annat!!
Jag VARNAR alla jag känner för den här typen av samtal!!!
 
Min kompis som e bra på datorer sa att han har hört talas om flera såna här fall där personer blivit uppringda o man försökt få uppgifter osv. Så det e inget man ska gå på!!!
Jag va väldigt misstänksam under hela samtalet o ifrågasatte allt personen sa o bad honom ringa nån kväll när Mathias e hemma o så sa jag att jag inte har tid m sånt där. Men endast 40 min efter att vi lagt på luren så ringer dom igen från samma nummer, den här gången svarade jag inte. Vet att exakt samma nummer har ringt oss förut massor av gånger vid olika tillfällen, så d känns ju skoj :-(
Så jäkla obehagligt sånt där!! Fy vilka elaka o hemska människor d finns som vill förstöra för andra.
 
 
Anthon o Robin o Nathalie kom hem, Anthon o Robin åt mellis, jag Nathalie o Julius gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, när vi kom hem igen åt Nathalie Vidar o Evelyne oxå mellis. Jag packade skolväskorna till imorgon, tog hand om ett diskberg, sköljde av disken o ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, diskade en kastrull för hand, började laga maten, Mathias kom hem o gick direkt ner i garaget o fyllde på pellets i pannan o startade den, han hade stannat o köpt pellets på vägen hem.
 
 
Jag o barnen började äta, vi åt wokade kycklingfiléer i Paneng Red Currysås m ris o Mango Chutney till, Jättegott!!! Julius åt lite gröt o en halv flaska välling, sen tog jag hand om nästa diskberg, plockade ur diskmaskinen, fyllde på m ny disk o satte igång en till diskmaskin, barnen o Mathias gick ut i polarkylan en stund o lekte, jag blandade välling oxå, när barnen kom in så lekte dom o tittade på tv, jag nattade Vidar o Evelyne, Mathias stack ut o sprang, jag såg till att Anthon Robin o Nathalie gjorde sig klara för natten.
 
 
Nu har alla barn gått o lagt sig, Julius e jättetrött, hostar, e snorig o har svårt att äta stackarn, men han sover just nu i Mathias famn, Mathias sitter framför tvn o jag vid datorn.
 
D har varit en minst sagt jobbig o omtumlande dag inte minst m tanke på d där samtalet... o förkylningen e jobbig, så jag e rätt trött nu, blir nog sängen ganska tidigt ikväll... GODNATT o ta hand om er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0