Farit runt m snabeldraken o haft stor inventering

Jag började morgonen m att mata Julius m flaska i min o Mathias säng, en mkt mysig o lugn start på dagen. Efter alla gamla vanliga bestyr åt jag o barnen rostmackor m marmelad o ost, barnen fick varm oboy, jag gick ut o slängde sopor, sköljde disken o blandade välling, barnen tittade på tv, spelade tv- och dataspel o lekte m bilar o lego.
 
 
Sen såg jag till att barnen fick på sig kläder o borstade tänderna. En kompis till Anthon o Robin ringde o frågade om dom kunde leka idag, han kom hem till oss, så jag hade 7 barn här hemma idag, jag ringde några viktiga samtal o pratade m Mathias i telefon, ställde in disk i diskmaskinen o körde den.
 
Jag matade Julius, la honom i hans säng o han somnade, vi åt lunch, jag fixade m disken, började skriva en lista på va barnen behöver för kläder o skor, så jag vet d imorrn när jag åker på loppis i stan m några av barnen.
 
Anthon o Robin e dom enda som inte brukar va hemma på fredagar, men idag va dom lediga, d va studiedag.
 
Imorse upptäckte jag att Julius hade fått sin första tand!! Ett gulligt litet vitt risgryn som stack upp i underkäken o vass e den oxå kände jag.
 
 
Så åkte snabeldraken fram o jag dammsög lite mer än halva huset, Mathias kom hem när jag höll på o dammsög, han började m maten, jag bytte blöja på Julius o matade honom o fortsatte dammsuga tills maten va klar, vi åt tacos såklart!!!
 
Mathias o jag dukade av o hjälptes åt o skölja disken, Robins o Anthons kompis åkte hem, sen har jag hållt på o inventera barnens kläder o skor hela kvällen, m endast några små avbrott för att mata o byta blöja på Julius, samt natta barnen.
 
Mathias har redan gått o lagt sig, jag ska kolla fb o stupa i säng... o gå upp m tuppen imorrn för o hinna till loppisen i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0